مرداد ماه امسال گروهی از پزشکان برای انجام فعالیت‌های انسان دوستانه به روستاهای منطقه کالایمانی رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دو ماه پیش، حدود صد نفر از شاغلین در حوزه بهداشت و درمان که اکثریت آنها را دانشجویان دندانپزشکی تشکیل می‌دادند، به همراه گروهی از دندانپزشکان عمومی و متخصص، دو پزشک، دو ماما، یک اپتومتریست و تکنسین‌های پروتزهای دندانی، به روستاهای منطقه کالایمانی سفر از توابع شهرستان سملقان خراسان شمالی سفر کردند تا به شکل داوطلبانه به مردمان روستاهای محروم منطقه، خدمات دندانپزشکی، پزشکی، مامایی و بیناییسنجی ارائه کنند.

اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از اصلی‌ترین حامیان این گروه بود، البته سایر نهادها هم به شکلی از سایر بخش‌های این عمل انسان دوستانه حمایت کردند؛ استانداری، فرمانداری، سپاه پاسدران، بسیج دانشجویی و ...

در این سفر، دندانپزشکان متخصص و عمومی به ارائه خدمات تخصصی و عمومی دندانپزشکی پرداخته و دانشجویان دندانپزشکی هم به همراه آنان آنها مسئولیت مقدمات انجام کار، تدارکات و سایر امور مرتبطه را عهده‌دار بودند.

گفتنی است کارهای مقدماتی شناساییِ محل، برنامه‌ریزی و رایزنیهای مختلف این سفر، با بسیج دانشجویی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران بود که با فراخوان، امکان حضور برخی از دندانپزشکان را هم از سایر نقاط ایران به این اردو فراهم کرده بود.

 

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =