پیاده راه گردشگری حافظیه پارکینگ خصوصی و عمومی!

«خبرجنوب» نوشت: همزمان با یادروز حافظ، اعضای شورای شهر شیراز با حضور در آرامگاه این شاعر بزرگ ایران و اهدای گل، به مقام شامخ لسان الغیب ادای احترام کردند.

در حاشيه اين مراسم كه با شعرخواني چند نفر از خردسالان همراه بود، علي ناصري سخنگوي شوراي شهر شيراز، گفت: شوراي پنجم نگاه ويژه اي به بزرگداشت سرآمدان عرصه شعر و ادب فارسي نظير حافظ و سعدي دارد و اميدواريم بتوانيم در برنامه هاي پيش رو، شيراز را به صورتي شايسته در عرصه هاي ملي و بين المللي معرفي كنيم.
رئيس كميسيون عمران و حمل ونقل شوراي شهر شيراز نيز با اشاره به مشكلات موجود در اطراف آرامگاه حافظيه و پياده راه روبه روي اين آرامگاه، گفت: با توجه به ظرفيت هاي گردشگري و جايگاه حافظ در شيراز و ايران و نيز مصوبه شوراي عالي ترافيك درخصوص تبديل اين مكان به پياده راه، به ادارات اطراف اين معبر مهلت داده شده تا تمهيداتي براي عبور و مرور خودروهاي خود بينديشند و پس از آن اين محل به طور كامل تبديل به پياده راه مي شود.
نواب قائدي اظهار داشت: همچنين در زمينه تامين پاركينگ اين مكان، محلي در اطراف چهارراه ادبيات ديده شده كه بتوانيم يك پارك سوار را داشته باشيم تا از آنجا گردشگران بتوانند با استفاده از سرويس هاي عمومي به مكان هاي گردشگري انتقال داده شوند. معاون كميسيون گردشگري و زيارت شوراي شهر شيراز هم گفت: حافظ يكي از مفاخر بزرگ جهان و افتخاري براي تمام ايرانيان است و بايد توجه ويژه اي، هم به جايگاه حافظ و هم سعدي شيرازي داشته باشيم و بتوانيم در زمينه رونق صنعت گردشگري با استفاده از وجود اين بزرگان تلاش كنيم.
مقيمي اظهار داشت: در شوراي شهر تلاش مي كنيم اطراف مجموعه حافظيه را به يك فضاي بزرگ فرهنگي و درخور شأن شيراز تبديل كنيم و با استفاده از معماري ايراني و اسلامي و ايجاد تسهيلات براي گردشگران، كاري كنيم كه گردشگران بيشتري به شيراز سفر كنند. وي افزود: تلاش مي كنيم تا خيابان روبه روي مجموعه حافظيه از حالت فعلي خارج و تبديل به يك فضاي گردشگري و پياده راه براي گردشگران و شهروندان شود. مقيمي همچنين درخصوص حضور كم رنگ شهرداري در مراسم امسال يادروز حافظ، گفت: شورا مدتي درگير مسايل داخلي خود و شهرداري بود كه زمان زيادي را از ما گرفت و آن گونه كه بايد نتوانستيم به اين مقوله بپردازيم، اما به طور قطع در آينده براي بزرگداشت بزرگاني مثل حافظ و سعدي و در مجموع، بزرگان ادب فارس برنامه خواهيم داشت و افراد سرشناس را از سراسر دنيا براي شركت در اين برنامه ها دعوت خواهيم كرد و سال آينده برنامه گسترده اي از جانب شورا براي بزرگداشت اين روز خواهيم داشت.
چند نكته از يك يادروز
يادروز لسان الغيب امسال در حالي برگزار شد كه اين مراسم حال و هواي سال هاي گذشته را نداشت و برنامه هاي اين روز مهم در تاريخ شهر شيراز آنچنان كه بايد نبود، اما نكته ديگري كه به ويژه در اطراف حافظيه به چشم مي خورد، تبديل به اصطلاح پياده راه جلوي اين محل به پاركينگ بود به گونه اي كه اتومبيل ها در سرتاسر اين محل آزادانه پارك كرده بودند و حداقل در روزي كه به نام خواجه اهل راز بود، پياده راه حافظيه جولانگاه رفت وآمد و پارك خودروهايي شده بود كه آرامش گردشگران و مردمي كه به زيارت آرامگاه حافظ شيرازي آمده بودند را برهم زد و وجود اين خودروها اين نكته را به مسئولين گوشزد مي كرد تا فكري به حال اين مهمترين اثر ادبي و تاريخي شهر كنند تا شايد حافظيه نفس راحتي از دست خودروها بكشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =