۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

عکس ها نه "همیشه"؛ اما "همواره" خاطره اند؛ بعضی عکس ها را باید قاب گرفت و چسباند به دیوار اتاقت؛ اتاق کار و اتاق منزل:فرقی نمی کند.

حتی می شود چسباندشان به دیوار راهرو محل عبور تا افراد بیشتری آن را ببینند؛فراتر از آن می توان به دیوار دلت هم چسباندشان چرا که نه؟!

قرار نیست همیشه عکس های زیبا و چشم نواز طبیعت، تصاویر پرهیجان ورزشی، عکس های سحر آمیز دنیای درون آب یا "برعکس" تصاویر جنگ و خونریزی و غارت، عکس های سیل و زلزله و سونامی و... بشود نمایشگاه عکس و به نگارخانه ها راه یابد و احتمالا مایه آه و افسوس و تشویق و جایزه و.. شود.

****

موفقیت چیست و یک انسان موفق کیست؟ چرا ما در جاهایی خاص و احتمالا رویایی و دست نیافتنی دنبال موفقیت و آدم های موفق می گردیم؟

غافل از آن که آدم های موفق همین اطراف مان هستند. برای دیدنشان هم اصلا نیازی به ذره بین و هیچ وسیله دیگری نیست؛ کمی دقت می تواند آنان را نشانمان دهد.

****

در روزگاری که طبق اعلام سید حسن هاشمی وزیر بهداشت:" حداقل 12 درصد از مردم کشور افسرده هستند که نیاز به درمان دارند" و نا امیدی خصوصا در بین جوانان رسوخ یافته، می توان یک بانوی 81 ساله با نشاط و امیدوار را برای خیلی از افراد جامعه مثال زد تا او را ببینند و بدانند با وجود گذشت این همه سال از زندگی باز هم می توان با نشاط ، سرحال، امیدوار و سالم بود.

مثل همین فاطمه حشمتی 81 ساله که هفته قبل به كشور چين- كه به سلامت سالمندانش مشهور است- رفت و با كسب يك طلا و يك نقره در رشته دووميداني و پياده روي با رقيباني كه هركدام حداقل 10 يا 20 سال جوان تر از خودش بودند رقابت كرد و طلا گرفت.

او هر روز صبح خیلی زود حوالی ساعت 5 برمی خیزد و پس از نماز و صبحانه به كلاس ورزشي كه در نزديكي منزل است مي رود و نزديكی های ظهر به خانه باز می گردد.

این بانوی 81 ساله می گوید:" برخي اوقات همسن و سال هاي خودم را مي بينم كه با عصا يا ويلچر يا به سختي راه مي روند. از آنها مي خواهم كه خود را خانه نشين نكنند حتي خواهر خودم كه دوسال از من كوچكتر است."

****

با هم عکس های او را می بینیم و آنها را بر دیوار دلمان می چسبانیم تا در زمان خستگی و نا امیدی یادمان باشد در این سن و سال هم می شود از نا امیدی و افسردگی فرسنگ ها دور بود...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    0 0
    بنظر میرسه نقره کسب کردن