بازدید استاندار از طرح های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

استاندار خوزستان از طرح های در دست اجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامل تالار همایش اهواز، خانه هنرمندان و فرهنگسرای زویه بازدید کرد و بر تکمیل این طرح ها در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت استانداری خوزستان: روز جمعه بیست و یکم مهرماه استاندار خوزستان همراه با معاون عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، فرماندار اهواز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون اداری و مالی این دستگاه از طرح های در دست اجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامل تالار همایش اهواز، خانه هنرمندان و فرهنگسرای زویه بازدید کرد و بر تکمیل این طرح ها در اسرع وقت تاکید کرد.

دکتر غلامرضا شریعتی در اولین بازدید خود از تالار همایش اهواز بازدید کرد.

تالار همایش اهواز با زیربنای ٤٥٠٠ متر مربع در بلوار ساحلی جنب موزه هنرهای معاصر اهواز قرار دارد که شامل دو سالن چند منظوره‌ی مجزا با ظرفیت‌های ٣٥٠ و ٧٥٠ نفر است. هم‌چنین، اتاق‌های گریم، راهروهای ارتباطی، اتاق‌های دکور و گالری‌ها از دیگر بخش‌های این تالار هستند.

این تالار در فاز اول اجرای پروژه که تکمیل سازه‌ی پروژه‌ی ذکر شده می‌باشد، با پیشرفت فیزیکی معادل ٩٠ درصد در حال اجرا است.

دومین پروژه ای که استاندار خوزستان و هیئت همراه از آن بازدید داشتند پروژه خانه هنرمندان بود.

وی در این بازدید ضمن تاکید بر تکمیل خانه هنرمندان تا پایان سال جاری عنوان کرد: خانه‌ی هنرمندان استان در ساختار و تشکیلات بسیار خوب و منظمی ساخته شده است و با وسعت و تعداد طبقاتی که دارد، می‌تواند محل استقرار انجمن‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان اهواز باشد و با اعتباری که برای تکمیل این مجتمع در نظر گرفته شده است، امید است تا آخر سال ٩٦ به بهره‌برداری برسد.

خانه‌ی هنرمندان استان یکی از پروژه‌های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ٧٠٠٠ متر مربع زیربنا است که در ضلع جنوبی تالار آفتاب در اتوبان لشگر اهواز قرار دارد و دارای ٥ طبقه شامل سالن‌های سینمایی، کلاس‌های آموزشی، آمفی تئاتر و پلاتو است.

آخرین طرحی که روند احداث آن طی بازدید استاندار خوزستان و هیئت همراه مورد بررسی قرار گرفت پروژه فرهنگسرای زویه بود.

فرهنگسرای زویه با زیربنای ١٢٠٠ متر مربع در منطقه‌ی زویه‌ی اهواز قرار دارد که تاکنون بالغ بر ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این فرهنگسرا با دو طبقه دارای سالن‌های چند منظوره‌ی تئاتر و سینما در محوطه‌ی بالغ بر ١٠٠٠ متر مربع قرار دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده، فرهنگسرای زویه تا آخر سال ٩٦ به بهره‌برداری خواهد رسید.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =