مشاور و سرناظر پروژه فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو ماه آینده بطور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علیرضا عربی با اعلام این مطلب گفت: ترمینال این فرودگاه در مساحتی حدود ۷۰۰۰ مترمربع جهت ارائه خدمات و خدمات دهی همزمان به ۴۰۰ مسافر در مراحل پایانی احداث قرار دارد.
وی افزود: سالن فرودگاه منطقه آزاد ماکو نیز در مساحتی نزدیک به ۵۰۰۰ مترمربع با سیستم سازه فضایی احداث شده است که با توجه به این طرح، در ایران جزو بی‌نظیر است.
مشاور پروژه فرودگاه منطقه آزاد ماکو خاطر نشان کرد: مراحل اجرایی سالن فرودگاه حداکثر تا ۱۵ روز دیگر به اتمام خواهد رسید.
عربی همچنین گفت: باند پروازی این فرودگاه بطول ۳۱۵۰ متر و با عرض ۴۵ متر و با استاندارد فرود و پرواز هواپیمای ایرباس ۳۲۰ اجرا شده است ضمن اینکه همزمان قابلیت پارک ۲ هواپیما را داراست.
وی افزود: سیستم ناوبری مورد استفاده در این فرودگاه جزو بروزترین و پیشرفته ترین سیستم های فرودگاهی جهان است و در کشور بی همتاست.

وی اضافه کرد: ظرفیت طراحی شده این فرودگاه برای خدمات دهی برای یک میلیون مسافر در سال برنامه ریزی شده است.
عربی گفت: فرودگاه برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد کرد و با توجه به فاصله ۴۰ کیلومتری تا شهر ماکو می تواند اشتغالزایی غیر مستقیم از طریق رانندگان تاکسی نیز داشته باشد.
وی افزود: اولین پرواز در این فرودگاه اسفند ماه سال گذشته در مسیر مشهد به طور آزمایشی انجام شد و پروازهای آزمایشی دیگر همواره با بیش از ۸۰ درصد ظرفیت صورت گرفته است.
مشاور پروژه فرودگاه منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: برطبق پیش‌بینی ها فرودگاه به طور رسمی اواسط آبان ماه با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول به بهره برداری برسد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =