غلامعلی خوشرو نماینده دائم‌ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی سازمان ملل گفت: برجام یک سند معتبر بین‌المللی است نه یک موافقتنامه دوجانبه که بتوان آن را به صورت یک طرفه لغو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، خوشرو با اشاره به اعلام سیاست جدید دولت امریکا در مورد برجام، اعلام کرد: ادعای رئیس جمهور امریکا در مورد عدم پایبندی ایران هیچگونه مبنا، اعتبار و صحت بین المللی ندارد و درخواست آمریکا برای تبدیل محدودیت های موقت ایران به محدودیت های دائمی، نه تنها با روح و متن برجام، بلکه با حق مسلم کشورهای عضو ان پی تی نیز در تعارض است.

وی تاکید کرد از همان ابتداء، اجرای تعهدات از سوی آمریکا ناکافی بوده و در چندین مورد به ویژه در دوره دولت فعلی، این کشور روح و متن برجام را نقض کرده که ایران این موارد را نزد کمیسیون مشترک برجام ثبت نموده است.

نماینده کشورمان با تبیین خطر سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی که کماکان تهدید کننده صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن است، اعلام کرد اتخاذ اقدامات جدی خلع سلاح هسته ای در خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و بایستی اقدامات عملی برای ایجاد یک منطقه عاری از سلاح های هسته ای در خاورمیانه اتخاذ گردد.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =