استخدام ۱۰ هزارناظر ویژه در گوگل برای پالایش ویدئوهای نامناسب کودکان در یوتیوب

گوگل پس از اعتراض نسبت به نمایش ویدئوهایی نامناسب برای کودکان گروهی ویژه را برای بررسی و نظارت بر محتوای یوتیوب استخدام کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، پس از اعتراضات شدید به وجود ویدئوهای نامناسب با محتوای خشن وتهاجمی علیه کودکان، گوگل تصمیم گرفته است تا ناظران ویژه‌ای را به استخدام در بیاورد تا محتوای یوتیوب را پالایش کنند.

بر این اساس سال آینده 10 هزار کارشناس به تیم یوتیوب می‌پیوندند تا محتوای ویدئوها را از نظر خشونت فیزیکی و جنسی و مضر برای کودکان بررسی و ارزیابی کنند.

مدیر اجرایی یوتیوب خانم Susan Wojcicki پس از انتشار سلسله گزارش‌هایی علیه این سایت درباره توسعه خشونت، محتوای نژادپرستانه و ویدئوهای نامناسب کودکان تصمیم به این کار گرفته است.

وی افزود علاوه بر استخدام 10 هزار ناظر، با استفاده از «یادگیری ماشین» و هوش مصنوعی اقدام به حذف خودکار محتوای مشکوک روی یوتیوب خواهند کرد. مهندسان یوتیوب الگوریتمی را بر اساس پالیسی‌های تعریف شده خود، تهیه کرده و در حال غنی‌سازی آن هستند تا با محتوای افراطی و خشونت آمیز و همچنین نامناسب برای کودکان مبارزه کنند.

بدین ترتیب هم نظارت مستقیم انسانی وهم ماشینی روی محتوای یوتیوب پس از انتشار مدیریت می‌کنند.

نیویورک تایمز در گزارشی اخیرا نوشت فیلم‌های سوء استفاده از کودکان، شکنجه دختران کم سن و سال و تولید تصاویر متسهجن از بچه‌های کم سن و سال با «وب کم» و انتشار آن روی یوتیوب رواج یافته است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    8 2
    چه كار جالبي ما هم اين همه تحصيلكرده بيكار داريم ولي چرا سازمانهاي نظارتي حتي بصورت پاره وقت هم از آنها استفاده نمي كنند؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
      1 2
      ای بی شناسنامه از جای خاص تغذیه شونده، میخوای استخدام بشی که فیلترینگ انجام بدی؟
    • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
      1 1
      بنظرتون واکنش نق زنان دخلی که از هر کار دولت ایران ایراد میگیرن چی میتونه باشه توجیه میکنن چون کار غربه یا ایراد میگیرن به گوگل
  • alireza A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    1 2
    الان که الگوریتم ماشینیش افتضاح کار میکنه و ویدیو هارو الکی میبنده
  • بی نام RO ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    1 1
    مارو هم استخدام میکنن ؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    3 2
    ای بابا مگه اینا سند بیست سی ندارن ؟ مگه نباید بچه ها از کودکی هر چیزی رو ببینن و آشنا باشن باهاش،میخواد ببنده و فیلتر کنه ؟گوگل میلی همینه دیگه،این موضوعات در دنیا حل شده ولی هنوز گوگل اندرخم یک کوچه ست
  • فرهاد A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    1 3
    تو رشته کامپیوتر اوناکه فقط بسنده میکنن به دانشگاه بیکارن چون هیچ علمی ندارن انقد نسنچیده حرف نزنید ....علم کامپیوتر بالاترین و بزرگترین علم تو کل دنیاست چون همه دنیارو فقط داره کامپیوتر میچر اقتصاد......پزشکی.......علوم نظامی و ............ اونایی که ادعا دارن و چیزی بلد نیستن دم از بیکاری نزنن من قبول وصع جالب نیستد اما هرکی از راه رسیده اومده کامپیوتر و ای تی بعدم هیچ کاری بلد نیست میکه کار نیست. من خودم روزی 60 تا اگهی استخدام مرتبط با کامپیوتر میبینم بعضیاشون یک ماه مدام اگهی میدن چون نیروی باسواد و کاربلد تو این رشته نیست به کافه بازارو سایت های مشابهم نگاه نکنید که فقط ده تا برناه نویس قابل توشون میبینم مابقی بچه ان اومدن یهو پولدار شن اخرشم نمیتونن میرن از کامپیوتر بد میگن ....
  • علی A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    1 2
    فرهاد راست میگی این روزا خیلیا اومدن تو رشته کامپیوتر چون زاکربرگ و بیل گیتسو دیدن فک کردن همینطوری میتونن پول دربیارن کامپیتور کار کردن فقط بازی کردن و ....نیست خیلی باید مرد باشی بتونی صفرو یکو درک کنی کار هرکسی نیست