دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: دعوایی برای منطقه تدارک دیده بودند که هدف اصلی آن ایران بود.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر علی اکبر ولایتی  با اشاره به برنامه غرب و برخی کشورهای منطقه برای ایران گفت: برخی کشورهای غربی با همراهی عربستان و رژیم صهیونیستی می خواستند دور تا دور کشورمان را شعله ور کنند و اگر در برنامه شان موفق می شدند و در سوریه آدم عربستان روی کار می آمد و در عراق هم فردی مثل ابوبکر بغدادی حاکم می شد قطعا با همراهی اسرائیل جنگی علیه کشورمان راه می انداختند.

وی که در برنامه "ایران" سخن می گفت با بیان اینکه اگر کمک های کشورمان نبود الان به جای عبادی در عراق، بغدادی نشسته بود اظهار داشت: غربی ها طرح تجزیه منطقه را داشتند تا به نوعی کل منطقه مشغول جنگ باشد و کل مرزهای ما درگیر تنش شود تا تضعیف شویم و در نهایت هدف اصلی آنها ایران بود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل به صحبت های ابوبکر بغدادی مبنی بر اینکه ایران هدف اصلی داعش است اشاره کرد و افزود: با این حساب، کمک های ایران به سوریه و عراق و مقاومت امری لازم و ضروری بود و اگر این کمک ها صورت نمی گرفت الان باید در شیراز و اصفهان و تهران و شهرهای مختلف برای مقابله با داعش سنگر می بستیم.

دکتر ولایتی همه اتفاقات و برنامه های منطقه را جهت حفظ امنیت رژیم صهیونیستی عنوان کرد و در ادامه گفت: می خواستند کاری کنند تا اسرائیل از همه مرزهای خود و اطراف خود امنیت خاطر داشته باشد و تمامی اتفاقات عراق و سوریه و تجزیه طلبی کردستان عراق و رفتارهای بارزانی را باید در این راستا ارزیابی کرد.

وی تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی را برنامه غرب دانست و افزود:تفرقه بین مسلمانان و تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و از طرف دیگر اتحاد میان مسیحیان و کشورهای اروپایی از برنامه های آنهاست و به همین خاطر است که می بینیم در کنار برنامه های تفرقه افکنانه برای کشورهای اسلامی، در اروپا، اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.

دکتر علی اکبر ولایتی در بخش دیگری از این برنامه به دشمنی آمریکا با کشورمان اشاره کرد و گفت: بعد از فروپاشی شوروی، بوش پدر در مراسم صبحگاهی نیروی دریایی آمریکا گفت که دیگر دنیا تک قطبی شده و الان آمریکا به نوعی ژاندارم کل دنیاست. به همین خاطر و برای این ژاندارمی باید می توانستند ایران را هم به زانو در آورند و طی سالهای گذشته انواع برنامه ها را هم اجرا کردند اما موفق نشدند.

وی به برنامه آمریکا برای شرق و غرب ایران پرداخت و گفت: بعد از 11 سپتامبر به افغانستان و عراق حمله کردند تا شرق و غرب ایران را در تسخیر داشته باشند و می خواستند در کل اطراف مرزهای ایران پایگاه داشته باشند اما شکست خوردند و تنها در عراق بیش از 4000 نفر از نیروهای آمریکایی کشته شدند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در بخش دیگری از این برنامه به استقلال ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از انقلاب، برخی ها می گفتند دوست داریم ایران همراه با غرب باشد اما اگر نمی خواهد وابسته به غرب باشد، وابسته به شوروی باشد بهتر از آن است که مستقل باشد؛ چرا که اگر ایران وابسته می ماند راحت تر می توانستند با آن معامله کنند.

ولایتی با اشاره به وابستگی کشورها به بلوک شرق و غرب به ذکر خاطره ای از امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد خدمت امام رسیدیم تا از ایشان رهنمود بگیریم. ایشان بعد از صحبت های ما فرمودند مگر اصلا کشوری هست که غیر متعهد باشد؟

وی در پایان برنامه با اشاره به جایگاه ایران در تحولات منطقه گفت: روز به روز ایران به عنوان قدرت اول منطقه در حال تثبیت شدن است و اگر به اختلافات داخلی دامن زده نشود و در حوزه های مختلف اقتصادی و دفاعی به خودمان متکی باشیم هر روز قدرتمندتر می شویم.

گفتنی است برنامه «ایران» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو است که با حضور دکتر علی اکبر ولایتی و به تهیه کنندگی مجید احسانی نیک به صورت ثابت چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت 21:00 روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =