مهر نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ماهواره‌هایی که پرواز می‌کنند همه در دوران تحریم به دست آمده‌اند؛ در دوران تحریم پهپادهایی تولید کردیم که سه هزار کیلومتر شعاع عمل آن است.

سردار حسین سلامی در نشست سه هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی که صبح امروز در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه تنها اراده ها و باورهای جوانان ما بود که امروز کشور را به یک قدرت موشکی نیرومند در جهان تبدیل کرده است، اظهار کرد: این قدرت، قدرتی است که می تواند موشک های بالستیک را علیه کشتی های متحرک به دقت صد درصد برساند، دقتی که شاید بتوان تنها نمونه اش را در ارتش های آمریکا و شوروی مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ماهواره هایی که پرواز می کنند همه در دوران تحریم به دست آمده اند، گفت: ما در دوران تحریم پهپادهایی تولید کردیم که سه هزار کیلومتر شعاع عمل آن است و می تواند ۶ هزار کیلومتر بدون فرود تصاویر دشمن را ارسال کند. این پهپادها به تدریج سقف های بالایی را به خود اختصاص خواهند داد.

سردار سلامی تصریح کرد: شما قدرت دریایی را در مواجه با گزینه های روی میز سه هفته گذشته در خلیج فارس دیدید؛ یعنی زانو زدن سربازان ارتش آمریکا در برابر برادران با اخلاص سپاهی ما از بوشهر.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به استراتژی امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد: تصویری که آمریکایی ها در مقدمه استراتژی امنیت ملی خود در قرن ۲۱ ترسیم کرده اند ما را در نقطه مرکزی این استراتژی قرار دادند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند همه انسان‌ها باید مصرف‌کننده کالاهای یکسان باشند، گفت: آنها معتقدند از وین تا سیدنی همه باید یک مدل لباس بپوشند و موهایشان را به یک سبک آرایش کنند و حتی ذائقه‌های انسان‌ها باید یکسان باشد؛ آمریکایی‌ها اسم این طرح را «مکدونالد‌سازی» گذاشته‌اند. آنها قصد دارند یک سبک زندگی مشترک تولید کنند تا همه انسان‌ها مانند یکدیگر زندگی کنند و بچه‌ها از تاریخ و هویت‌شان جدا شوند. آنها می‌خواهند یک عقل منفصل بسازند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در یک مقاله‌ای به این موضوع اشاره می‌شد که هویت مسیحی اروپا تغییر پیدا کرده است و امروز نام‌های علی و فاطمه در اروپا رایج هستند و نام پیامبر اسلام(ص) جزو ۲۰ نام برتر بریتانیا است. این در حالی است که در سال ۲۰۰۳ نام پیامبر اسلام(ص) پنجاه و چهارمین نام در بریتانیا بود. این اتفاق به معنی آن است که اسلام در حال فتح غرب، اروپا و آمریکا است.

وی با بیان اینکه توطئه‌های آمریکایی و غرب برای ما همچنان باقی و خطرناک است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دستور کار استراتژی امنیت ملی خود تاکید کردند همه انسان‌ها باید دارای اطلاعات یکسان باشند و داده‌هایی که به ذهن انسان‌ها ورود می‌کند، باید داده‌هایی باشد که توسط آنها تولید می‌شود.

سردار سلامی تصریح کرد: مدل اغتشاشات سال ۸۸ هم همین بود که ساختمان درونی جامعه را تغییر دهند و مردم نسبت به ارزش‌ها، هنجارها و پیش‌فرض‌های ذهنی خودشان دچار تردید شوند.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب امام (ره) تجدید حیات دینی ملت های مسلمان بود. مقام معظم رهبری نیز پس از امام (ره) بیرق انقلاب اسلامی را بر دوش گرفت آن هم در عصر فتنه ها و توطئه های جهانی که جمهوری اسلامی در این عصر نقطه تمرکز تلاش های استراتژیک استکبار بود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، ایران و بخش های مهمی از جهان اسلام را با روح مقاومت و آزادگی آشنا کرد و روح انقلاب اسلامی را به پیکره جهان اسلام دمید. با انقلاب اسلامی دنیای خفته اسلام از خواب غفلت بیدار شد و شجره طیبه انقلاب اسلامی ریشه های محکمی در باور، اعتقادات و احساسات ملت ها پیدا کرد.

سردار سلامی تاکید کرد: ما پس از جنگ هشت ساله ۴ شکست بزرگ را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردیم این مسئله قدرت اسلام را نشان می دهد. امروز معمای امنیت برای اسرائیل یک واقعیت است و دیگر آنجا یک محیط امن برای آنها نیست.

وی با اشاره به تحولات سوریه و منطقه تاکید کرد: امروز شما باید ببینید چه کسی قدرت محوری در این تحولات را دارد. در اکثر میزهای مذاکره ایران به عنوان قدرت محور در یک طرف و قدرت های بزرگ دیگر در سوی دیگر قرار گرفته اند. همه قدرت های بزرگ در سوریه جمع شده اند اما چون جمهوری اسلامی ایران اراده کرده بود تا بشار اسد را حفظ کند آنها نتوانستند هیچ روندی را ایجاد کنند. امروز هم روند میدانی با امتداد قدرت سیاسی در دستان ما قرار دارد.

سردار سلامی اضافه کرد: در همین راستا شما تشکیل گروه های جهادی فلسطینی، حزب الله لبنان، بسیج نیرومند در عراق و سوریه و انصارالله در یمن را مشاهده می کنید. اینها عمق استراتژی جمهوری اسلامی هستند که جبهه های وسیعی را علیه دشمن مدیریت می کند.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508736

برچسب‌ها