سازندگان پی‌سی شروع به اضافه کردن فناوری دستیار صوتی الکسای آمازون به محصولات خود کرده‌اند و اگر مایکروسافت با کورتانا نتواند روی پی سی های ویندوزی برنده شود؛ عملا میدان رقابت را به آمازون واگذار کرده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، ایسر، ایسوس و اچ‌پی الکسا را وارد محصولات خود کرده و دستیار صوتی آمازون کم کم خانه و اداره هوشمند را در تصاحب خود می‌گیرد.

بنابراین عن قریب است که شاهد نابودی فناوری دستیار صوتی دیجیتال مایکروسافت باشیم.

کورتانای مایکروسافت نتوانسته است کاربران را به خود جذب کند و تعریف اجباری حضور کورتانا روی ویندوز 10 و آپدیت‌های بی موقع و کند کردن پی سی باعث شده است کسی رغبتی به استفاده از آن نشان ندهد.

اما آمازون از سال گذشته که الکسا را خدمت شرکای تجاری عرضه کرد، برنده میدان رقابت شده و عملا این روزها کسی از کورتانا حرف نمی‌زند.

از سوی دیگر قهر مایکروسافت از سی ای اس نیز مزید بر علت شده تا امسال آمازون بیش از پیش با الکسا جلوه‌گری کند.

اخیرا مایکروسافت از اضافه کردن کورتانا به سرویس انترپرایز Dynamics 365 ERP و CRM Platform سرباز زده است. کورتانا فقط 230 مهارت در دریافت دستور صوتی و اجرای آن دارد در حالی که الکسا 25000 دستور صوتی را پاسخ می‌دهد که واقعا قابل قیاس نیست.

در بازار تنها چند اسپیکر هوشمند و ترموستات به کورتانا مجهز شده‌اند و بازار را الکسای آمازون و سپس گوگل اسیستانت در سیطره خود درآورده‌اند.

مایکروسافت نه اسپیکر هوشمند مستقل دارد و نه ابزار اختصاصی هوشمند خانگی که بتواند با کورتانا مانور دهد.

ایسر گفته است روی محصولات خود شامل Aspire، Spin، Switch و Swift در کنار پی سی های همه کاره / All in One PC الکسا نصب می‌کند. ایسوس نیز الکسا را به سری زنبوک  و ویووبوک اضافه کرده است. اچ پی نیز تایید کرد که دستیار صوتی الکسا را روی سری پاویلیون خود می افزاید.

با این اوصاف، کورتانا هنوز جا نیفتاده، نعش‌اش در سی‌ای‌اس لاس وگاس دست به دست می‌شود و مایکروسافت از هم اینک باید به فکر تابوت برای آن باشد.

گوگل نیز که هیچوقت با این شدت و حدت به CES نمی‌آمد، دست به تبلیغات گسترده پیرامون محصولات سخت افزاری و نرم افزاری خود زده است. اسپیکر هوشمند و گوگل اسیستانت در کنار هدفون بی سیم می‌تواند رقیبی برای الکسای آمازون باشد.

در واقع امسال نبرد اسپیکرهای هوشمند میان آمازون و گوگل در سی ای اس رخ داده است که می‌تواند دستیار صوتی دیجیتال، هوش مصنوعی و اسپیکرهای هوشمند را متحول سازد.

منابع: {لینک}{لینک}

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    کورتانا یه بی مصرف کاملا تبلیغاتی بود. شاید جذاب باشه ولی واقعا کاربردی نیست