۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون هماهنگی توزیع برق توانیر از رشد ۱۰ درصدی مصرف برق خبر داد و گفت: با ادامه رشد مصرف، احتمال خاموشی در تابستان وجود دارد.

حقی فام درباره میزان مصرف برق در کشور، افزود: نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته اما در ماه اخیر شاهد رشد مصرف 10 درصدی از سوی مردم بوده ایم که با این روند برای فصل گرما با مشکل تأمین برق مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شبکه سراسری برق در حال حاضر بیش از 49 هزار مگاوات برق مصرف می‌کند، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان مصرف 39 هزار مگاوات بوده است. این افزایش 13 درصدی مصرف، نگرانی‌هایی را برای تأمین برق بوجود آورده است. در حال حاضر توانایی تولید 55 هزار مگاوات برق وجود دارد اما اگر رشد مصرف ادامه دار باشد، توزیع برق با مشکل مواجه خواهد شد.


معاون هماهنگی توزیع برق توانیز در پاسخ به این پرسش که آیا در تابستان قطعی برق خواهیم داشت؟ متذکر شد: میزان تولید مشخص است اما اگر مصرف با شیب تند فعلی ادامه یابد، احتمال قطعی برق وجود دارد. ساعات 12 تا 15 و 20 الی 23 اوج مصرف برق به شمار می‌رود و برای صرفه جویی می بایست هموطنان حتی‌المقدور در این ساعات از وسایل برقی به‌ویژه وسایل سرمایشی کمتر استفاده کنند.

حقی فام خاطرنشان کرد: کاهش مصرف تنها راه مدیریت اوج مصرف تابستان است و در این خصوص تغییر الگوی مصرف ضروری است. عبور از پیک مصرف برق فقط با کمک مردم صورت خواهد پذیرفت. با این حال مصرف تناوبی وسایل برقی باید مدنظر قرار گیرد و اگر بتوانیم 5 هزار مگاوات برق را مدیریت کنیم، خاموشی نخواهیم داشت.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =