رئیس اتاق بازرگانی ارومیه سود بالای بانکی بانک ها را عامل اوضاع نابسامان تولید در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،حسن انتظار امروز در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با فعالان بخش اقتصادی آذربایجان غربی که در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد ضمن تشکر از نیروهای امنیتی گفت: امروز امنیت آذربایجان غربی بیش از امنیت تهران بزرگ است و این را مدیون تلاش نیروهای امنیتی هستیم.

وی افزود: امروز بحث اصلی مردم استان آذربایجان غربی در مورد مدیریت ارشد آینده استان است و انتظار داریم با توجه به عملکرد آقای سعادت و خواست اکثر مردم و نخبگان، دولت دوازدهم ایشان را در سمت خود ابقا کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کارخانجات و تجدید ارزیابی کارخانجات برای حفظ ۲۵ درصد سهم مالکانه انتظار داریم یک سال به مالکان صنایع و واحدهای تولیدی مهلت داده شود تا وضعیت خود را بهبود ببخشند و سپس اقدام به بازگرداندن بدهی خود به سیستم بانکی کنند.
انتظار گفت: کاهش نرخ سود بانکی یکی از درخواست های کارخانه‌داران است حتی با کاهش نرخ ۴۲ درصدی به ۱۸ درصد هم نتوانسته آنچنان کمک مناسبی به بهبود اوضاع کند و نیازداریم با تغییر در نظام بانکی این وضعیت را بهبود ببخشیم.
وی افزود: وضعیت بغرنج اقتصاد و صنعت کشور توسط کارخانه‌داران و تولیدکنندگان صورت نپدیرفته بلکه نرخ بالای سود بانکی و سیاست های اشتباه اقتصادی چنین بحرانی ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: انتظار داریم کلمه مجرم از کنار نام تولیدکنندگان حذف شود چرا که باعث دلسرد شدن سرمایه گذاران اقتصادی می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =