ایسنا نوشت: استاندار اذربایجان غربی گفت : بخش عمده مشکلات آذربایجان غربی ناشی از فقدان زیرساختها است.

قربانعلی سعادت در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با فعالان بخش اقتصادی كه در استانداری برگزار شد بابیان اینكه مشكلات بخش های مختلف در استان مربوط به زیرساخت ها است گفت: امید است با تخصیص بودجه مربوط به ایجاد توازن شكاف بین این استان با استانهای برخوردار جبران شود .

وی توسعه زیرساخت های بخش حمل و نقل، گردشگری و جاده های استان را زمینه توسعه اقتصادی غیرنفتی دانست و تصریح كرد: یكی از شرایط توسعه پایدار كشور توسعه صادرات نفتی است كه باید از پتانسیل موجود در استان در این راستا استفاده كرد .

وی به مشكلات موجود در توسعه زیرساخت های گمركات و مرزهای اذربایجان غربی اشاره كرد و اظهار كرد: با وجود تردد بیش از ۴۰هزار گردشگر در سال جاری از مرز رازی هنوز مشكلات ساختمان گمرك،نبود دستگاه ایكس ری و مشكل جاده های ان حل نشده كه پس از پیگیری متعدد ردیف بودجه ای تعیین شده كه هنوز مناقصه آن برگزار نشده است .

سعادت گفت: طی جلسات با واحدهای تولیدی استان در جهت حل مشكلات مربوط به واحدهای تولیدی در استان تلاش می كنیم .

وی با اشاره به اینكه سال گذشته ۱۴هزار و ۵۰۰مودی مالیاتی شناسایی شده است اظهار كرد: امسال ۲هزار و ۵۰۰ مودی مالیاتی جدید در اذربایجان غربی شناسایی شده است .

وی با ببان اینكه واحدهای تولیدی زیادی در استان راه اندازی شده است گفت: بدلیل نبود بازار فروش محصولات تولیدی مشوق های صادراتی توجه ویژه ای شود .

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۴۴۷ واحد معدنی فعال در اذربایجان غربی وجود دارد كه پتانسیل خوبی برای توسعه اشتغال در استان است .

وی با بیان اینكه مطالعات پهنه شمالی و جنوبی در استان در حال انجام است اظهار كرد: با دایر شدن سازمان زمین شناسی در اذربایجان غربی در دولت یازدهم، مطالعات ژئو فیزیكی نیز در دست اجراست .

وی با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در تولید سالانه ۵میلیون تن سیمان صریح كرد: با حل مشكلات صادرات سیمان به عراق در راستای ایجاد اشتغال وسیع در استان گام های موثری برداشته شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =