شاهین اقبال بالای سر گلر جوان استقلال

شمارش معکوس برای شهرآورد تهران آغاز شده و این بازی مهم، جذاب و همواره پرحاشیه ۹ روز دیگر برگزار می‌شود.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مسابقه‌ای که جدول نمی‌تواند در مورد آن نقش مهمی ایفا کند و بارها شاهد بوده‌ایم که نتیجه بازی خلاف آنچه که جدول از قدرت تیم‌ها نشان می‌دهد، رقم خورده است. نمونه‌ بارز آن شهرآورد برگشت فصل قبل بود. در حالی که پرسپولیس رقبا را یکی، پس از دیگری مغلوب کرده و مقتدرانه جلو می‌رفت، مقابل استقلال کاملاً مقهور اندیشه‌های علیرضا منصوریان (حداقل در نیمه اول) شد و شهرآورد را باخت تا کلی حرف و حدیث در مورد آن بازی به راه بیفتد.

بدون شک از همین حالا سرمربیان هر دو تیم به فکر شهرآورد هستند و اینکه می‌گویند هنوز به آن جدال نمی‌اندیشند، حرفی کاملاً بی‌اساس است چون خودشان بهتر از هرکس می‌دانند که شهرآورد هم فراتر از ۳ امتیاز است و هم فراتر از یک جدال مهم، بنابراین به هیچ ‌عنوان نمی‌خواهند در آن بازنده باشند.

یکی از سوژه‌های مهم استقلال در آستانه شهرآورد، سنگربان شماره یک تیم در آن جدال محسوب می‌شود؛ از طرفی مهدی رحمتی قرار دارد که بارها در شهرآورد بوده و تجربه کافی برای آن مسابقه را کسب کرده ولی شرایط خوبی در این روزها ندارد از طرف دیگر هم حسین حسینی را می‌بینیم. سنگربانی که علم بازی در شهرآورد را ندارد ولی ثروت ارزشمندی به نام جوانی و آمادگی مطلوب در این روزها را همراه خود یدک می‌کشد. ماجرای انتخاب یکی از این دو گلر قطعاً تا چهارشنبه هفته آینده تداوم می‌یابد مگر اینکه...

رحمتی آماده نیست

در شرایط کنونی کفه ترازو به سود حسینی سنگینی می‌کند. گلر جوان استقلال طی دیدارهایی که فیکس بوده، عملکرد مطلوبی داشته و از هر نظر بهتر و آماده‌تر از رحمتی این فصل ظاهر شده است. از طرف دیگر، مهدی رحمتی نه تنها از نظر فنی، بلکه به لحاظ روانی و حتی ظاهری هم شرایط مناسبی برای بازی ندارد و همین مسئله شانس حسینی جوان را افزایش داده است. البته منصور رشیدی مربی اسبق دروازه‌بانان استقلال و تیم ملی نظر دیگری داشته و می‌گوید: «حسینی گلر خوبی است و آینده دارد ولی برای جدالی همچون شهرآورد و بار روانی سنگینی که ایجاد می‌کند، بهتر است سنگربان باتجربه استقلال بازی کند. به نظرم اگر پنج‌شنبه هفته آینده رحمتی بازی کند، بهتر است.»

بالاخره باید شروع کند

این روزها اشکان نامداری با جدیت مشغول تمرین دادن حسینی (و البته رحمتی) بوده و خیلی به سنگربان جوان خودش اعتماد دارد. از طرف دیگر عده‌ای از اطرافیان باشگاه هم به طور قاطع مدافع بازی کردن حسینی هستند و تأکید دارند که نباید این مجال را از او گرفت. به زعم آنها هم دروازه‌بان جوان‌تر بالاخره باید یک روز اولین شهرآورد عمرش را تجربه کند و اگر قرار باشد روی حرف‌های کلیشه‌ای تکیه کرد، هرگز هیچ بازیکن جوانی مجال حضور در دیدارهای بزرگ را پیدا نمی‌کند.

قدر مسلم اینکه اگر حسینی مقابل نساجی بازی کرده و دروازه‌‌اش را بسته نگاه دارد، شانس اول حضور در شهرآورد محسوب می‌شود مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی در آن رخ بدهد و دوباره شاهین اقبال روی شانه‌‌های سنگربان افت کرده استقلال بنشیند.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =