تیم ملی والیبال ساحلی ایران با نتیجه دو بر یک قطر را برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ب ایران كه در سه بازی گذشته تركمنستان، مالدیو و بحرین را شكست داده بود در بازی چهارم برای تعیین سرگروه در مقابل قطر به میدان رفت. تركیب تیم ملی والیبال ب ایران را صابر هوشمند و بهمن سالمی تشكیل می‌دادند. این دیدار در ست اول با نتیجه 21 بر 17 به سود قطر به پایان رسید. علیرغم اینكه ایران در این ست چند بار از حریف جلو افتاد اما در نهایت قطری‌ها چند امتیاز متوالی گرفتند و به امتیاز 21 رسیدند تا ست اول را به نام خود كنند.
ست دوم را ایران خوب شروع كرد. بهمن سالمی و صابر هوشمند كه نمی‌خواستند ایران به عنوان تیم دوم گروه صعود كند، سه امتیاز از حریف جلو افتادند و سعی می‌كردند فاصله حداقل دو سه امتیازی را حفظ كنند. فاصله سه امتیازی حفظ شده بود و قطری‌ها كه دیدند نمی‌توانند فاصله را جبران كنند، خودشان را روی زمین انداختند. با توجه به این كه والیبال ساحلی تعویض ندارد و اگر بازیكنی مصدوم شود می‌تواند 5 دقیقه وقت پزشكی بگیرد، قطری‌ها با همین شیوه بازی را قطع كردند تا شاید بتوانند روحیه تیم ایران را خراب كنند. اما تیم ایران بعد از وقت پزشكی اولین امتیاز را گرفت تا نشان دهد این حربه قطری‌ها هم كارساز نیست.
امتیاز 19 را هم گرفت تا تنها دو امتیاز با بردن این ست فاصله داشته باشد. اسپك اشتباه قطری‌ها امتیاز بیستم را هم به ایران داد و در نهایت امتیاز 21 هم با اسپك بهمن سالمی به دست آمد تا مسابقه یك بر یك مساوی شود. این ست با نتیجه 21 - 15 به سود ایران ثبت شد تا كار به ست سوم بكشد.
ست سوم را قطر بهتر شروع كرد و چند امتیاز جلو افتاد. ولی ایران خیلی زود جبران كرد و دو تیم پا به پای هم تا امتیاز 11 پیش رفتند. مسابقه هرچه به امتیاز 15 نزدیك می‌شد ، حساسیت آن بالاتر می‌رفت و بازی 12-12 مساوی شد.امتیاز سیزدهم را ایران گرفت تا فقط دو امتیاز تا بردن این مسابقه و سرگروهی فاصله داشته باشد. اما قطری‌ها دوباره مسابقه را مساوی كردند. حالا فقط دو امتیاز تا پایان مسابقه مانده و قطر سرویس خود را خراب می‌كند. ایران برای برد فقط یك امتیاز می‌خواهد اما قطر امتیاز می‌گیرد و تیمی برنده خواهد بود كه به امتیاز 16 برسد. ایران امتیاز 15 را می‌گیرد و چند ایرانی حاضر در ورزشگاه به شدت ایران را تشویق می‌كنند. مجدد مسابقه مساوی می‌شود و حالا برنده تیمی است كه زودتر به امتیاز 17 برسد. ایران با اسپك خوب بهمن سالمی امتیاز شانزدهم را می‌گیرد و چند ثانیه بعد امتیاز هفدهم را هم برای ایران ثبت می‌كند تا ایران این مسابقه حساس را ببرد و به عنوان سرگروه به مرحله بعد برود.

بهمن سالمی: یكی از بازیكنان قطر، مصری است/ می‌خواهیم قهرمان شویم
بازیكن تیم ملی والیبال ساحلی امیدوار است كه ایران قهرمان بازی‌های ساحلی تایلند شود.
بهمن سالمی پس از پیروزی تیم ایران ب مقابل تیم قطر گفت: این مسابقات سطح بالایی دارند. همه تیم‌ها به اینجا آمده‌اند و مسابقات كیفیت خوبی دارد. آقای موحدی سرمربی ما زحمات زیادی برای این تیم كشیده است.
او در مورد تیم قطر گفت: قطری ها بازیكنان خوبی دارند. آن‌ها همیشه در مسابقات جهانی شركت می‌كنند و تجربه بالایی دارند. بازیكن چپ دست آن‌ها مصری است و كیفیت بالایی دارد. با این حال خدا را شكر كه توانستیم برنده شویم و به عنوان سرگروه به مرحله بعد برویم.
سالمی در مورد حركت بازیكن تیم قطر كه پس از عقب افتادن خودش را به مصدومیت زد تا بازی را متوقف كند گفت: او از شیوه همیشگی كشورهای عربی استفاده كرد تا وقت كشی كند ولی به لطف خدا این كار هم موثر نبود و ما بازی را بردیم.
بازیكن تیم ملی والیبال سالحی در مورد حریفان آینده ایران گفت: سخت‌ترین حریفان ما چیك الف، قزاقستان الف و اندونزی هستند ولی امیدواریم كه بتوانیم بهترین جایگاه را در این مسابقات به دست بیاوریم و به مدال طلا برسیم.

صابر هوشمند: اگر اردوهای خوب داشته باشیم، همه آسیایی‌ها را دو - هیچ می‌بریم
صابر هوشمند می‌گوید والیبال ساحلی ایران می‌تواند قهرمان بازی‌های پوكت شود.
این بازیكن تیم ملی والیبال ساحلی ایران پس از پیروزی تیم كشورمان مقابل قطر گفت: ماسه ساحل تایلند در آسیا حرف اول را می‌زند و در مقایسه با سواحل ایران كه بهترین آن‌ها كیش است،‌ یك سر و گردن بالاتر است. به همین دلیل ما اینجا شرایط متفاوتی را تجربه می‌كنیم.
او در مورد مسابقه با قطر گفت: قطر تیم خوب و قدرتمندی دارد. خیلی خوب كار كردند. آب و هوای كشور قطر هم شبیه آب و هوای تایلند است و شرجی كشور آن‌ها بالاست. آن‌ها یك بازیكن برزیلی در یك تیم و یك بازیكن مصری در یك تیم دیگرشان دارند. هماهنگی‌های لازم را هم دارند و یك مربی خارجی هم بالای سر این ورزشكاران است. ولی با اینكه قطری‌ها این همه امكانات و نیروی خارجی دارند، ما آن‌ها را بردیم. ما تمریناتمان را در مناطق سرد و كم شن برگزار كرده ایم ولی با این حال توانستیم با لطف خدا و هوادارانی كه تشویق مان می كردند بازی را ببریم و مردم را شاد كنیم.
هوشمند در مورد ست اول كه ایران باخت گفت: ما ست اول را خوب شروع كردیم ولی بعد از آن به دلیل اشتباها داوری تمركزمان را از دست دادیم. در ست دوم به خودمان برگشتیم و با تمركز توانستیم خوب كار كنیم و ببریم. ما تلاش می كنیم تا فینال بالا برویم و دلمان روشن است كه می‌توانیم جایگاه اول را به دست بیاوریم. من از مربیان و فدراسیون تشكر می‌كنم ولی درخواستی كه دارم این است كه به والیبال ساحلی بیشتر توجه شود. اگر ما اردویی در چنین آب و هوایی داشتیم می‌توانستیم با توجه به فیزیك بدنی خوبمان، همه تیم‌های آسیا را دو بر صفر ببریم.

 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =