زندگی بدون تلفن همراه و اینترنت برای بسیاری از شهرنشینان و حتی حاشیه‌نشینان، طاقت‌فرسا و برای آن‌هایی که اعتیاد اینترنتی پیدا کرده‌اند عذاب‌آور است.

زندگی ما به شدت متأثر از فناوری‌های پیرامونمان شده است. برای مثال، زندگی بدون تلفن همراه و اینترنت برای بسیاری از شهرنشینان و حتی حاشیه‌نشینان، طاقت‌فرسا و برای آن‌هایی که اعتیاد اینترنتی پیدا کرده‌اند عذاب‌آور است.
گرچه‌ شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه هوشمند ابزاری هستند برای یافتن دوستان و اقوام سال‌های دور، اما حالا دیگر کم نیستند دوستان و فامیل‌هایی که علی‌رغم در کنار هم بودن از هم دورند. با هم هستند اما برای هم نیستند.
استفاده افراطی از همین ابزار، حس و حال بسیاری از خانواده‌ها و سبک زندگی آن‌ها را تغییر داده است. حس خوب زندگی از رفتار بسیاری از همسران با یکدیگر و همچنین پدران و مادران با فرزندان و بالعکس گرفته شده است. شکل و محتوای زندگی‌ها بشدت تحت تأثیر ابزار فناورانه قرار گرفته است.
فناوری‌هایی که آمده‌اند و می‌آیند تا رقم‌زننده زندگی کیفی‌تر و مفیدتر انسان‌ها باشند در صورت عدم آگاهی از چرایی و چگونگی بهره‌مندی از آن‌ها به بزرگترین معضل زندگی تبدیل خواهند شد.
تجربه همه ما و دانش آینده‌نگاران نیز بشارت از دائمی شدن این تغییرات و خلق خلق‌الساعه فناوری‌ها و ابزار نو می‌دهند. چه باید کرد؟
سرعت تغییرات علم به طور عام و بویژه علوم مبتنی بر وب و لزوم ایجاد و ارتقای آمادگی برای پذیرش یا حتی عدم پذیرش آگاهانه فناوری‌های نوین، موضوعی است که باید به دفعات و به تعداد تغییرات مورد اشاره، طرح و مورد بررسی قرار گیرد تا منجر به اخذ و بکارگیری نتایج کاربردی در هر زمان شود.
طرح و مباحثه پیرامون این پرسش کلیدی که چرا باید برای پذیرش فناوری‌های نوین آمادگی داشته باشیم را نباید تا حصول به الگوهایی مشخص، به فراموشی سپرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =