انتقاد از ساخت کارواش در مجموعه ورزشی کارگران زنجان

اسدالله قربان زاده- پروژه ساخت کارواش در مجموعه ورزشی کارگران زنجان انتقاد اهالی ورزش شهر زنجان را منجر شده است.

چند روز قبل جمعی از اهالی ورزش زنجان که در مجموعه ورزشی کارگران تمرین می کنند، طی تماس با ما ساخت کارواش در مجموعه ورزشی کارگران را مغایر با اصول ساخت و ساز در این مجموعه ورزشی عنوان کردند.
آن ها اعتقاد دارند، هرگونه تغییر کاربری ورزشی در یک مجموعه ورزشی از نظر پیشبرد اهداف توسعه ورزشی درست نیست و در صورت تداوم مراحل ساخت این پروژه شاهد بهم خوردن نظم و محیط آرام بخش ورزشی در این مجموعه قدیمی خواهیم بود.
البته اجرای این پروژه در ابتدای راه قرار دارد و باید دید شهرداری زنجان و اتاق اصناف زنجان در صدور هرگونه مجوزها برای این شکل فعالیت در محیط های ورزشی چه تدبیری خواهند اندیشید.
اقدامی که طبق شنیده ها هنوز مجوزهای آن صادر نشده و اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان مصممم است با پیشبرد مقدماتی پروژه زمینه را برای اخذ مجوز در این محیط ورزشی فراهم کند و به نوعی با اجرای پروژه برای دریافت مجوز سایر ارگان ها را در عمل انجام شده قرار دهد.
هر چند مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان این قبیل انتقادهای اهالی ورزش از ساخت کارواش را جهت دار بیان کرد؛ اما در مقابل اهالی ورزش هرگونه ساخت پروژه غیرورزشی در این مجموعه ورزشی را فرصتی برای کارشکنی در ورزش عنوان کردند.
ساخت پروژه ای تحت عناوین میهمانسرا یا خوابگاه برای ورزشکاران در ورودی این مجموعه ورزشی سال ها بلاتکلیف باقی مانده است و هنوز اداره کار و تعاون قدمی برای آن برنداشته است؛ چرا که شهرداری تکلیف آن هنوز معلوم نیست.
برای روشن شدن موضوع به سراغ مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان زنجان رفتیم. یوسفی با انتقاد از برخی افراد که چنین مسائلی را دنبال می کنند، گفت: اهالی ورزش به جای پرداختن به این قبیل موضوعات ، پروژه های نیمه کاره در ورزش را دنبال بکنند.
وی با بیان اینکه چمن این مجموعه ورزشی را بعد از سال ها احیاء کرده ایم، اظهار کرد: با ساخت پروژه کارواش فضای ورزشی اشغال نمی شود و این اقدام حرکتی در جهت درآمدزایی و تقویت زیرساخت های ورزشی است.
یوسفی با اشاره به محدود بودن فضای اداره کل برای شستن خودروهای دستگاه دولتی ذیربط بیان کرد: به هر حال برای شستن خودروهای کارکنان و اداره کل نیازمند فضایی برای این امر بودیم که با تشخیص هیات امنای مجموعه ورزشی کارگران و اداره کل تعاون و کار این زمین را مناسب دیدیم.
مقام حوزه کار استان تامین آب برای شستن خودروهای این کارواش را از محل پساب استخر کارگران اعلام کرد و گفت: این اقدام نیز در جهت مدیریت مصرف منابع آبی و جلوگیری از پرت آب استخر است.
وی با بیان اینکه هنوز اقدامی برای ساخت کارواش برداشته نشده است، عنوان کرد: بی شک هر اقدامی برای ساخت نیازمند مجوزهای لازم است که هیات امنای مجموعه ورزشی کارگران دنبال آن هستند.
مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان با اشاره به مصوبه هیات امنای مجموعه ورزشی برای ساخت کارواش افزود: مجموعه متعلق به اداره کل است و این حق را داریم که برای شستن خودروهای کارکنان قدم برداریم.
هر چند شستن خودروهای کارکنان و اداره کل در طول روز و مداوم اتفاق نمی افتد و استفاده از امکانات دولتی مغایر با قوانین است؛ باید دید اجرای این پروژه مقدمه ای برای ساخت سایر پروژه های ورزشی همچون پارک آبی و از بین بردن چمن این مجموعه ورزشی قدیمی شهر است یا نه؟!

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =