آزمایش قدرتمندترین موتور موشک تاریخ آمریکا

شرکت "بلواوریجین" متعلق به "جف بزوس" مالک آمازون که در عرصه فضا فعالیت می‌کند، قدرتمندترین موتور موشک تاریخ آمریکا موسوم به BE-4 را با موفقیت تست کرد.

به گزارش ایسنا،"جف بزوس" میلیاردر آمریکایی یک گام دیگر به رؤیای خود یعنی اکتشافات فضایی با موشک اختصاصی نزدیک شده است.

این موتور به مدت 30 ثانیه با نصف حداکثر توان خود با موفقیت مورد تست قرار گرفت.

این موتور پرقدرت‌ترین موتور موشک در 20 سال اخیر در آمریکا محسوب می‌شود و احتمالا تا سال‌های ابتدایی دهه 2020 از آن برای فرستادن فضانوردان به فضا و ماه استفاده خواهد شد.

این تست در غرب ایالت تگزاس و در مقر شرکت "بلواوریجین"(Blue Origin) انجام شده است.

از این موتور که نیروی پیشران آن در حدود 250 تن است، برای استفاده در موشک "نیوگلن" (New Glenn) استفاده خواهد شد. این در حالی است که موتور موشک "مریلین"(Merlin) متعلق به "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) حدود 86 تن و موتور جدیدتر آنها موسوم به "رپتور"(Raptor) حدود 172 تن پیشران دارند.

موشک‌های نیوگلن حدود 82 متر ارتفاع دارند و می‌توانند 45 تن بار را به مدار پایینی زمین و 12 تن بار را به مدار بالایی زمین ببرند.

این موشک از گاز طبیعی مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند و با توجه به قابل بازیابی بودن می‌تواند در زمین فرود آمده و برای پرتاب‌های آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

رقابت بین شرکت‌های خصوصی فعال در عرصه فضا در آمریکا بسیار پرحرارت دنبال می‌شود و شرکت‌های اسپیس‌ایکس، بلواوریجین و "ویرجین گلکتیک" (Virgin Galactic) رقابت تنگاتنگی در رسیدن به ماه و فرستادن توریست‌های فضایی به فضا دارند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =