فرماندار اراک از ایجاد 111 پایگاه بهداشتی و درمانی در سطح روستاها و شهرهای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین بختیاری، فرماندار اراک در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان اراک، گفت: تعداد 111 پایگاه بهداشتی و درمانی شامل خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و محل زیست پزشک در سطح استان مرکزی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه این مراکز در تمامی شهرستان ها به جز شهرستان های ساوه، زرندیه و خمین ایجاد خواهد شد، بیان کرد: تعداد 44 واحد از این مراکز در اراک و روستاهای اطراف آن تاسیس می شود.
بختیاری عنوان کرد: 50 رصد اعتبارات لازم برای ساخت این تعداد پایگاه های بهداشتی و درمانی از طریق وزارت بهداشت، 15 درصد دانشگاه علوم پزشکی فعال در استان و مابقی از طریق وزارت کشور تامین می شود.
وی ابراز کرد: بودجه اختصاص یافته برای ایجاد پایگاه های بهداشتی و درمانی در شهرستان اراک 4 میلیارد تومان است که مقرر شده است، 990 میلیون و 300 هزار تومان آن از محل استانی و مابقی از محل اعتبارات توسعه متوازن استانی تامین شود.
بختیاری در ادامه به فعالیت 5 پایگاه بهداشتی و درمانی در کانکس اشاره کرد و افزود: در این کانکس ها فضا برای ارائه خدمات مناسب نیست؛ لذا به دنبال این هستیم که این پایگاه ها را به فضای فیزیکی با متراژ 120 متر مربع تبدیل کنیم که برای انجام این کار به دنبال این هستیم که در حدود یک دوم هزینه های ساخت در حدود 250 میلیون تومان را از طریق اعتبارات دولتی تامین شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =