تازه‌ترین ساخته وانگ بینگ فیلمساز چینی با عنوان «خانم فانگ»، برنده پلنگ طلاییِ لوکارنو، در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، سینماحقیقت به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی لوکارنو که اواخر مرداد در سوییس برگزار شد مستند «خانم فانگ» تولید مشترک کشورهای چین [هنگ‌کنگ] و فرانسه به کارگردانی وانگ بینگ، به عنوان اولین فیلم مستند برنده‌ پلنگ طلایی این جشنواره معتبر سینمای جهان معرفی شد.

به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در خلاصه داستان مستند ۸۵ دقیقه‌ای «خانم فانگ» آمده است: «فانگ ژیو یینگ ۶۷ ساله از بیماری آلزایمر رنج می‌برد و به آرامی می‌فهمد که زندگی‌اش رو به پایان است. فیلم در یک روستای آرام در جنوب چین، با احساسات زنی که در حال مرگ است و خویشاوندان و همسایگانش برای دیدار آخر دور او جمع شده‌اند، روایت می‌شود...

وانگ بینگ که بیشتر با فیلم‌های مستند «سه خواهر» (۲۰۱۲)، «مرد بی‌نام» (۲۰۱۰)، «تانگ و پول تلخ» (‌۲۰۱۶) شناخته شده است، سبکی مشاهده‌گر، مستقیم و سینماحقیقت‌گونه دارد و با کمترین دخالت در موضوع به بیان تصویری بسنده می‌کند. فیلم‌های او در بسیاری از جشنواره‌های جهانی نظیر جشنواره ونیز نمایش داده شده‌اند.

شبکه معروف تلویزیونی فرانسوی آلمانی آرته تهیه‌کننده فیلم مستند «خانم فانگ» است. این مستند در بخش غیررقابتی نمایش‌های ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده خواهد رفت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را از ۱۹ تا ۲۶ آذر، در تهران برگزار خواهد کرد.

58242

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =