جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به کار خود پایان داد

اختتامیه جشنواره بیست و چهارم امروز ساعت 10 صبح با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای شهر همدان برگزار می شود.

محمود شهرام فرد: 8 نمایش در بخش های صحنه ای و خیابانی پایان بخش جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بود.

امروز با نکوداشت احترام برومند و عباس دوست قرین دو هنرمند پیشکسوت تئاتر، آثار برتر و برگزیدگان جشنواره بیست و چهارم از نگاه داوران و نمایش برتر از نگاه تماشاگران انتخاب و معرفی خواهند شد.

در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، هنرمندان تاثیر گذاری همچون رضا فیاضی، حسین محب اهری، مریم سعادت، پرستو گلستانه، حمید رضا نعیمی، رضا عبدالعلی زاده و تعداد دیگری از پیشکسوتان هنر سینما و تئاتر حضور داشتند.

امروز از کتاب دو زبانه منتشر شده این دوره از جشنواره که شامل پنج بخش «هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره»، «تئاتر کودک»، «تئاتر نوجوان»، «مسابقه تئاتر خردسال»، «مسابقه تئاتر خیابانی»، «تئاتر دانش‌آموزی»، «تئاتر بین‌الملل»، «کارگاه‌های آموزشی» و «بزرگ‌داشت» و بخشی نیز با عنوان «یادگاری» که ضمیمه کتاب است رونمایی خواهد شد، این کتاب به معرفی کلیه نمایش‌های ایرانی متقاضی شرکت در جشنواره بیست و چهارم اختصاص دارد.

استقبال بیش از 150 هزار نفر از مردم هنردوست همدان در طی 5 روز برگزاری جشنواره یکی از نقاط برتر این دوره به شمار می آید.

همچنین نشست دورهمی هنرمندان با مدیریت رضا فیاضی از برنامه های جالب توجه این دوره بود که در آن هنرمندان استانهای مختلف کشور با اجرای موسیقی محلی شهرهای خود، مشاعره و خاطره گویی به هنرنمایی پرداختند.

حضور کودکان زلزله زده استان کرمانشاه در سالن های اجرا و همراهی و همدردی کودکان همدانی با آنها، هدیه کبوتران سفید سفالی توسط کودکان و نوجوانان همدانی به مهمانان خارجی به نشانه صلح و دوستی از دیگر برنامه های ویژه این دوره بود.

در آخر امید آن می رود در سالهای آینده با برنامه ریزی های بیشتر از ازدحام مردم در مقابل سالن های نمایش و برخوردهای نه چندان شایسته بعضی از افراد با خانواده هایی که با داشتن دعوتنامه نتوانستند وارد سالن های نمایش شوند!؟ پیشگیری و برای آن چاره ای اندیشه کنند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =