«خبرجنوب» نوشت: اولین خط یکپارچه دوچرخه سواری در مرکز شیراز امسال اجرایی می شود.

ریيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر شيراز با بيان اين مطلب گفت: طرح جامع حمل و نقل شيراز هم اكنون در حال تدوين است و شهرداري موظف شده هر چه سريع تر طرح را آماده و براي تصويب نهايي به شوراي شهر ارايه دهد.
نواب قائدي ادامه داد: يكي از مهم ترين پروژه هاي حمل و نقل شهر شيراز خط يك مترو است كه تا دهه فجر يا پايان سال كل ايستگاههاي آن به صورت يكپارچه از ميدان احسان تا ميدان ا... به بهره برداري نهايي مي رسد و مدت زمان توقف در ايستگاه ها نيز به 15 دقيقه خواهد رسيد.
وي اضافه كرد: در كنار بهره برداري از خطوط مترو ما به دنبال ساماندهي و نظم دهي به فعاليت ناوگان اتوبوسراني و تاكسيراني هستيم اين در حالي است كه در حال حاضر حدود 80 درصد از خطوط اتوبوسراني با يكديگر همپوشاني دارند.
قائدي ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل شهر شيراز رويكرد ما اين است كه مدهاي حمل و نقل مكمل يكدیگر باشند و مسيري كه مترو در آن حركت مي كند به گونه اي باشد كه اتوبوسها مكمل آن باشند و مسافران را به ايستگاه مترو منتقل كنند.
وي تصريح كرد: در همين رابطه تا پايان سال ساعت فعاليت اتوبوسها و مترو يكسان مي شود و مدت زمان توقف در ايستگاه هاي مترو نيز به 15 دقيقه كاهش مي يابد.
ریيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر شيراز ادامه داد: يكي ديگر از پروژههاي ما در زمينه حمل و نقل عمومي در حوزه دوچرخه سواري است كه در اين رابطه هم اكنون طرح مطالعاتي ايجاد بيش از 20 كيلومتر مسير ويژه دوچرخه سواري در مركز شهر در حال انجام است كه اين مسير از چهار راه حافظيه آغاز و پس از عبور از خيابان هاي ارم، عفيف آباد و برخي ديگر از خيابان ها به بولوار بعثت خواهد رسيد.قائدي گفت: در حال حاضر رايزني در خصوص ايجاد اين مسير با برخي سازمانها و نهادها در حال انجام است و تا 2 هفته آينده عمليات اجرايي آن آغاز مي شود. اميدواريم تا پايان سال نيز شاهد افتتاح اين مسير باشيم و در صورت استقبال مردم خطوط دوچرخه سواري را گسترش خواهيم داد.وي اظهار داشت: در خصوص خطوط BRT نيز هم اكنون 2خط براي شيراز تعريف شده كه به دليل آنكه يكي از خطوط با خط مترو همپوشاني دارد اجراي خط BRT ميدان احسان تا پايانه استقلال در باسكول نادر اولويت ماست كه البته اين نيز منوط به رفع برخي مشكلات اين مسير به ويژه در محدوده چهارراه هوابرد است.
قائدي درخصوص پرونده خريد اتوبوسهاي شهر شيراز نيز گفت: در حال حاضر شهردار شيراز در حال رايزني با بانك شهر است تا بتوانيم اتوبوس هايي كه پيش از اين براي شهر شيراز خریداري شده را وارد ناوگان كنيم و اما توانستيم با پرداخت هزينه مربوط به تعدادي از آن ها كه مشمول جريمه شده بود كاري كنيم كه ديگر شهرداري هزينه اضافه پرداخت نكند و رايزني براي تامين منابع مالي و خريد مابقي اين اتوبوسها ادامه دارد.
ریيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شورای شهر شيراز در خصوص پروژه راه اندازي تاكسي هاي اينترنتي زير نظر شهرداري نيز گفت: در حال حاضر دستورالعمل راه اندازي اين تاكسيها تهيه شده كه پس از برگزاري روند قانوني و مناقصه به شركت ها واگذار مي شود تا مردم نيز بتوانند از خدمات اين اپليكيشن كه زير نظر شهرداري است استفاده كنند البته فرمانداري به اين مصوبه شورا ايرادهايي گرفته كه اين موارد رفع خواهد شد.قائدي افزود: با توجه به موقعيت شهر شيراز به عنوان يك شهر گردشگري هم اكنون طرح هاي مطالعاتي براي استفاده از برخي مدهاي حمل و نقل مانند تراموا را نيز در دست بررسي داريم كه درصورت تصويب نهايي اين گونه وسايل حمل و نقل را نيز در شهر به كار خواهيم گرفت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =