اظهارنظر حسن هاشمی درباره احتمال فوت میرزاخانی به دلیل بیوتروریسم

وزیر بهداشت گفت: به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که در بین ما استعدادهای برتری هستند که می توانند نه تنها به ایران بلکه به کل دنیا و بشریت خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید حسن هاشمی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران گفت: باید نخبگانی که در قید حیات هستند، ولی گمنامند را بشناسیم، متاسفیم از این که یکی از بهترین نابغه‌های جهان در علم ریاضی را به دلیل بیماری شایع نزد زنان از دست دادیم.

وی ادامه داد: پروفسور میرزاخانی در مهد علم، فناوری، مراقبت و سلامت بود؛ ولی در این رده هم به دلیل کم توجهی در نیمه عمر، همه علاقه‌مندان به علم و دانش در سراسر جهان به ویژه ایرانیان را متاثر کرد.

وزیر بهداشت گفت: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم در بین ما ایرانی‌ها استعدادهای برتری وجود دارند که می‌توانند نه تنها به ایران بلکه به سراسر جهان خدمت کنند.

وی در ادامه گفت: هنر در کشف این افراد است و امیدوارم هنرمندانی در کشور باشند که بتوانند امثال مریم میرزاخانی را کشف کنند.

هاشمی گفت: باید زمینه رشد این استعدادها را فراهم کنیم. این عزیز را از دست داده‌ایم؛ باید مراقب باشیم عزیزانی که در قید حیات بوده و هستند را بشناسیم و حمایت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به مسئولین گفت: هرشخصی در هر مسندی که وجود دارد، باید از این سرمایه ملی حمایت کند که البته منظور من بیشتر مدیران ارشد هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گمانه‌زنی‌ها بر ترور بیولوژیک پروفسور میرزاخانی، گفت: این شخصیت در وهله اول متعلق به خانواده‌اش است و اگر موضوعی مطرح باشد، آن‌ها دنبال می‌کنند؛ بنابراین من به شخصه اجازه هیچ نوع اظهار نظری در این زمینه ندارم، زیرا اطلاعی ندارم.

هاشمی در ادامه گفت: پیشنهاد هم می‌کنم در این خصوص گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی نشود و به اصل مصیبت که از دست دادن این عزیز است، توجه شود و باقی مسائل را به خانواده میرزاخانی بسپاریم.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    6 1
    خوبه دوستان درس اخلاق بگیرند از دو پاراگراف آخر
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    3 0
    تیتر کمی گمراه کننده است