۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

تسنیم به نقل از معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت نوشت:۶۰ میلیون متر ظرفیت خالی تولید چادر مشکی در کشور وجود دارد که از این میزان می توان ۱۰ میلیون متر آن را در کردستان ایجاد کرد.

سیدمحمود نوابی در نشستی با جمعی از تولیدکنندگان برتر استان کردستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور نگاه ویژه ای نسبت به کردستان دارند و این مهم در کلام و سخنان این بزرگان کاملا مشهود است و باید مسئولان در راستای توسعه این استان همت مضاعفی داشته باشند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد: برای ایجاد جهش صنعتی درکردستان می طلبد بنیاد مستعضفان و بنیاد برکت در این استان سرمایه گذاری کنند و بی شک اگر این مهم اتفاق نیافتد مشکلاتی هم چون قاچاق و کولبری رشد پیدا می کند.

وی اظهارداشت: قطعا در شان مردم کردستان ما نیست که از کردستان عراق بار و کالایی را به کول بگیرند و باید اقداماتی شود که این معادله برعکس شود.

نوابی تصریح کرد: اگر چند طرح و پروژه عمده در این استان اجرایی شود صنایع وابسته به آن هم شکل می گیرد و همین موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کشورما 60 میلیون متر ظرفیت خالی برای تولید چادر مشکی وجود دارد، افزود: از این میزان ظرفیت می توان 10 میلیون آن را در کردستان ایجاد کرد.

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهارداشت: ما در حد توان خود مسائل را درمرکز پیگیری می کنیم ولی اصل و اساس حرکت در راستای توسعه کردستان در خود استان است که مسئولان و بخش خصوصی باید در این رابطه همت بیشتری داشته باشند.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    یعنی کشور ما چادر مشکی تولید کنه همه چی حله؟صنعت شکوفا میشه. بیکاری حل میشه.جوانها ازدواج میکنن.ما هم میشیم همپای ژاپن و چین و کره عجب طرح خوبی خدا این ژنهای خوب را برای ما نگهداره