افزایش 104 درصدی تخت‌های روانپزشکی در استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به افزایش ۶۲ تخت روانپزشکی به تخت‌های موجود در اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان اظهار کرد: در طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور توجه ویژه‌ای به بیماران اعصاب و روان شده و برای ایجاد زیرساخت‌های درمانی برای آنها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، پیمان آسترکی افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در لرستان تعداد تخت‌های روانپزشکی 52 تخت بود که در سه سال اخیر به 114 تخت افزایش یافته و تعداد تخت‌های روانپزشکی در استان ۱۰۴ درصد افزایش داشته است.

دکتر آسترکی گفت: در دی ماه سال گذشته به طور همزمان با حضور وزیر بهداشت هزار تخت برای بیماران اعصاب و روان سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد که سهم لرستان 62 تخت بود. این 62 تخت مربوط به خرم‌آباد، بروجرد، نورآباد، پلدختر، الشتر، کوهدشت، دورود و الیگودرز و چگنی بوده و فقط ازنا فاقد تخت اعصاب و روان است.

تخت‌های ویژه‌

آسترکی اظهار داشت: 10 درصد کل تخت‌های فعال استان به بیماران اعصاب و روان اختصاص یافته و در حال حاضر با افزیش تخت‌های بیمارستانی اعصاب و روان به نرم کشوری رسیده‌ایم. بیمارستان تک تخصصی اعصاب و روان لرستان دارای 64 تخت خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.


وی تاکید کرد: در حال حاضر 114 تخت فعال ویژه بیماران اعصاب و روان داریم که با افتتاح این بیمارستان تعداد تخت‌های لرستان به 178 تخت می‌رسد. یکی از اقدامات طرح تحول سلامت روان جبران کمبود تخت روانپزشکی و توسعه آنها در بیمارستان‌های عمومی است. در طرح تحول سلامت روان، بیمارستان‌های تک تخصصی از نظر کیفیت و استاندارد ارتقا یافته و در بیمارستان‌های عمومی که شرایط مساعد داشته باشند، تخت‌های عمومی به تخت‌های روانپزشکی تغییر کاربری داده می‌شوند‌.


این مسئول عنوان کرد: وقتی بیمار را به دلیل افسردگی و اختلالات روانی در بیمارستان تک تخصصی بستری می‌کنند، خانواده ها از این بابت نگرانی دارند، بدین منظور با ایجاد تخت‌های روانپزشکی در بیمارستان‌های عمومی انگ‌های اجتماعی از بیماران روانی برداشته می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =