بازگشت پیکر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده به کشور

ایلنا نوشت: با استقبال پر شور مردم ایران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، پیکر مطهر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس به خاک وطن بازگشت.

همزمان با ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، آیین استقبال از پیکر مطهر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور جمع زیادی از مردم شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

در این برنامه که همزمان با هفته نیروی انتظامی در مرز بین‌المللی شلمچه در شهرستان خرمشهر برگزار شد، پرسنل ناجا به استقبال پیکر پاک و مطهر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس رفتند و آیین ویژه‌ای را اجرا کردند.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، حسین عشقی، فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و جمع دیگری از مسئولان لشکری و کشوری در آیین معنوی استقبال از پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در مرز شلمچه حضور داشتند.

مردم شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله اهالی اهواز، آبادان، خرمشهر، مینوشهر و اروندکنار نیز به استقبال پیکر مطهر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس رفتند و تابوت آنها را در برگرفتند.

پس از برگزاری آیین استقبال رسمی در مرز شلمچه، پیکر مطهر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس به کلانشهر اهواز منتقل می‌شود.

قرار است پیکر مطهر ۱۱۹ شهید دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز تشییع شود که این برنامه معنوی از ساعت ۱۶ امروز پنج‌شنبه ۱۳ مهرماه از معراج شهدای اهواز آغاز می‌شود.

کاروان حامل پیکر این ۱۱۹ شهید تازه از سفر برگشته حرکت خود را از معراج شهدای اهواز به سمت بلوار قدس و پل شهید صیاد شیرازی آغاز می‌کند و سپس از چهار راه پهلوان منطقه کیانپارس به طرف پل علی بن مهزیار اهوازی، خیابان آزادگان(۲۴ متری)، میدان شهدا، خیابان آیت‌الله طالقانی و حسینیه ثارالله اهواز می‌رود.

آیین وداع با پیکر این شهدای تازه تفحص شده نیز با حضور پرشور مردم خوزستان در حسینیه ثارالله اهواز در چهار راه آیت‌الله طالقانی انجام می‌شود.

پس از استقرار کاروان شهدا در حسینیه ثارالله نماز مغرب و عشا در کنار پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده اقامه خواهد شد و بلافاصله پس از آن دعای روحبخش کمیل قرائت می‌شود.

به گفته حسین عشقی، فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر این ۱۱۹ شهید دوران دوران دفاع مقدس که در دو ماه گذشته در مناطق عملیاتی زبیدات، نهر کتیبان و ساحل غربی رود اروند توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شد و مربوط به عملیات‌های رمضان، کربلای ۴ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ هستند.

از این ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده ۵۳ شهید از شهدای ژاندارمری هستند که در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه زبیدات به شهادت رسیده‌اند.

همچنین ۳۶ شهید از شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و ۳۰ شهید دیگر از شهدای گلگون‌کفن از عملیات کربلای ۴ از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجی هستند.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =