صدا و سیما نوشت: منابع یمنی از عمل جراحی موفقیت آمیز علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور در بیمارستانی در صنعا خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در حالی که ائتلاف به فرماندهی عربستان از یکسال پیش مانع هر نوع پروازی به فرودگاه بین المللی صنعا می‌شود، این ائتلاف با سفر یک تیم پزشکی روسی به این فرودگاه برای مشارکت در عمل جراحی علی عبدالله صالح موافقت کرد.

رسانه‌های سعودی و اماراتی می‌گویند هدف از این اقدام، نجات دوباره جان علی عبدالله صالح بود. این عمل جراحی قلب با موفقیت در یکی از بیمارستان‌های صنعا صورت گرفت و علی عبدالله صالح از تیم پزشکی روسی و همه کسانی که زمینه این عمل جراحی را فراهم کردند، قدردانی کرد.

ائتلاف به فرماندهی سعودی در حالی این تصمیم را اتخاذ کرد که محاصره هوایی یمن و جلوگیری از انتقال کمک‌های غذایی و دارویی به این کشور، باعث مرگ هزاران یمنی شده است.

در تابستان سال ۲۰۱۱ هم علی عبدالله صالح بر اثر انفجار در مسجدی در یمن به شدت زخمی و برای درمان به یکی از بیمارستان‌های ریاض منتقل شد.

ائتلاف به فرماندهی عربستان پیش از این، به بهانه تلاش برای کشتن علی عبدالله صالح، در حمله هوایی به مراسم عزاداری در صنعا ده‌ها نفر را به قتل رسانده بود.

گزارشگر شبکه الجزیره گفت: عده‌ای می‌گویند اقدام عربستان در نجات دادن مجدد جان علی عبدالله صالح، پیامی برای اوست تا عربستان را از باتلاق یمن نجات دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =