ایسنا نوشت: سخنگوی رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه به نظر می‌آید آمریکا بیش از زمان مورد انتظار در سوریه بماند، گفت که واشنگتن برای مقابله با روسیه و ایران قصد انجام این کار را دارد.

ابراهیم کالین، مشاور و سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه فرانس 24 با پرداختن به تلاش‌های ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه اظهار داشت: به نظر می‌آید که آمریکا قصد دارد بیش از زمانی که انتظار می‌رفت در سوریه بماند و ممکن است برای مقابله با روسیه و ایران بخواهد این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر هدف این باشد، موجب پیچیده‌تر شدن وضعیت خواهد شد. این در حالی است که هدف اصلی باید محافظت از تمامیت ارضی سوریه باشد.

کالین همچنین با اشاره به مذاکرات روسیه، ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه در آستانه تاکید کرد که این تلاش‌ها هیچ منافاتی با مذاکرات ژنو درباره سوریه ندارد.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن علیه رضا ضراب، شهروند ایرانی-ترکیه‌ای پرداخت که مقامات آمریکایی وی را به دور زدن تحریم‌های ایران متهم می‌کنند. وی پرونده مطرح شده علیه رضا ضراب را ناشی از انگیزه‌های سیاسی دانست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =