هنگامه اخوان: اجازه ندادند در تالار وحدت روی صحنه برویم

هنگامه اخوان در مورد عدم حضورش در سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر می‌گوید از او برای حضور در جشنواره سی و سوم دعوت شده بود اما با این شرط که بانوان باید در سالن نیاوران روی صحنه بروند و نه در تالار وحدت! و اخوان چنین شرطی را نپذیرفته.

نرگس کیانی: در سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که هم اکنون در جریان است و شنبه 30 دی اختتامیه‌اش در تالار وحدت برگزار خواهد شد بانوان حضوری بسیار کمرنگ دارند. از جمله خوانندگان پیشکسوتِ زن که در دوره‌های قبل در جشنواره حضور داشته می‌توان به هنگامه اخوان اشاره کرد. با توجه به این که در دوره فعلی و دو دوره قبل حمیدرضا نوربخش، دبیر جشنواره با حذف فراخوان، خود اقدام به دعوت از خوانندگان و گروه‌ها می‌کند اولین سوالم از اخوان این بود که به جشنواره دعوت نشده یا خودش نخواسته حضور داشته باشد. او پاسخ داد: «حمیدرضا نوربخش از من برای حضور در جشنواره سی و سوم دعوت کرد اما به او اعلام شده بود که بانوان باید در سالن نیاوران روی صحنه بروند و نه در تالار وحدت! من خود از اعضای شورای نظارت بر کیفیت سالن‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم. ما در رده‌بندی‌مان نیاوران را به گروه‌های درجه سه و جوانان تازه‌کار اختصاص می‌دهیم، در این رده‌بندی تالار رودکی درجه دو و تالار وحدت درجه یک است. در نتیجه با تمام احترامی که برای نوربخش قائلم و با وجود علاقه‌ای که به او دارم پشنهادش را نپذیرفتم. هر چند می‌دانستم او به هیچ وجه در این میان مقصر نیست.»     

این خواننده موسیقی سنتی با گذر از بحث جشنواره ضمن اشاره به دیگر مشکلات حوزه موسیقی بانوان گفت: «یکی از مهم‌ترین سوال‌های من این است که چطور بانوان می‌توانند در تهران برای بانوان کنسرت بگذارند اما در خارج از تهران نمی‌شود؟! سال گذشته همین مسئله را به شکل مکتوب به رئیس‌جمهور اطلاع دادم و از او خواستم از مدیرانش بخواهد کاری برای این وضعیت متناقض بکنند. بعد از مدتی طولانی از دفتر ایشان با من تماس گرفتند و گفتند نامه‌تان خوانده شده و مشکلی وجود ندارد! شما می‌توانید کارتان را بکنید و این را به بقیه هم بگویید! گفتم من چه کاره‌ام که بخواهم اعلام کنم؟! آقای رئیس‌جمهور نمی‌دانند هر شهری برای خودش 10 رئیس‌جمهور دارد؟! چرا خودشان به شکل مکتوب اعلام نمی‌کنند؟!»

این عضو هیئت‌مدیره خانه موسیقی ادامه داد: «در اجراهای خود تهران هم مسئله کم نداریم. یکی از این مسائل بحث تبلیغات است. چطور است که تبلیغ تئاترها و فیلم‌های سینمایی را با حضور چهره‌ها و اتفاقا خانم‌ها از بالا تا پایین تهران می‌بینیم؟! ولی نوبت به کنسرت بانوان که می‌رسد فقط می‌توانیم پوسترهایمان را در چند آموزشگاه موسیقی نصب کنیم و اجازه تبلیغ محیطی نداریم!»

او افزود: «مسئله دیگر ساعت برگزاری کنسرت بانوان است. چه کسی ساعت دو و سه بعدازظهر آواز می‌خواند؟! اصلا چه کسی برای دیدن کنسرتی که صلات ظهر برگزار می‌شود به سالن می‌آید؟! منِ نوعی در آن ساعت از کجا تماشاگر بیاورم؟! و وقتی تماشاگر نباشد از کجا اجرا بهای تالاری مثل وحدت را که برای اجرا در آن ساعت 9 میلیون و 800 هزار تومان است بپردازم؟!»

اخوان در مورد عدم اجازه فیلمبرداری و حتی عکسبرداری از کنسرت‌های بانوان گفت: «نزدیک به هشت یا 9 سال است که ما نه تنها حق فیلمبرداری از اجراهایمان را نداریم که اجازه عکاسی هم نداریم! چیزی که می‌گویم جدا از اجازه نداشتن تماشاگران برای ورود با موبایل یا دوربین به سالن است. خود هنرمندان نه روی صحنه و نه پشت صحنه اجازه گرفتن یک عکس را با هم ندارند و دو نفر از خانم‌های حراست که البته تقصیری هم متوجه آن نیست، پشت صحنه کنار ما می‌نشینند!»

او در پایان گفت: «من یکی که واقعا خسته شده‌ام! مگر ما خلافکاریم که با این برخوردها مواجه می‌شویم؟! واقعا ما چه گناهی کرده‌ایم؟!»

58242   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    14 0
    چرا زندگی رو بر دیگران حرام می کنند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    14 0
    کی این بلا رو سر این هنرمندان محبوب میاره آخه؟
  • ایرانی RO ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    10 0
    خود زن بودن بزعم بعضی اززعما جرم محسوب میشود؟؟؟حالااین زن اهل هنرهم باشد دیگروااسلاما