ایسنا نوشت: دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه درخواست بازدید از بازداشتگاه‌ها را داده‌ایم، گفت: این درخواست در حال بررسی است ولی هنوز بازرسی انجام نشده است.

شهیندخت مولاوردی، در خصوص ورود به پیگیری حقوق شهروندی در بازداشتگاه‌ها و بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، اظهار کرد: ما به سهم خود تلاش کردیم که نگرانی خانواده‌های بازداشت شدگان که به ما بیان می‌کردند را به مسئولان ذیربط انتقال داده و انتظارات موجود را مطرح کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازدیدی از بازداشتگاه‌ها هم داشته‌اید؟ افزود: ما این درخواست را دادیم که در حال بررسی است ولی هنوز بازرسی انجام نشده است. فراکسیون امید مجلس شوراس اسلامی هم این درخواست را داشته ولی هنوز هم این بازدید انجام نشده است.

مولاوردی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاکید رییس‌جمهور بر آزادی دانشجویانی که نقشی در این اعتراضات نداشتند، شما چه اقدامی انجام دادید، گفت: ما تقریبا مورد به مورد از طریق وزارت علوم و اطلاعات پیگیری کردیم. وزارت علوم نیز جداگانه پیگیر موضوع بود. تاکید رییس‌جمهور بر آزادی دانشجویان فرآیند آزادی دانشجویان مخصوصا دانشجویان دختر را سرعت بخشید و آن را در اولویت قرار داد. اتفاقات خیلی خوبی افتاده است و به سمت حال آزاد کردن همه دانشجویان پیش می رویم.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی همچنین درباره لزوم تعامل دولت با سایر قوا برای اجرای حقوق شهروندی، گفت: دولت اجرای منشور حقوق شهروندی را از خانواده خود شروع کرده است و پیگیری زیادی می‌کند که مفاد منشور حقوق شهروندی به درستی اجرا شود اما بخش‌هایی از حقوق شهروندی مربوط به سایر دستگاه‌هاست و از سویی هم رییس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است که در قانون اساسی هم به حقوق ملت تصریح شده است.

وی در پایان با بیان اینکه تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی باید صورت بگیرد تا حقوق شهروندی در تمام دستگاه‌ها اجرایی شود، اظهار کرد: ما دنبال برقراری تعامل هستیم و ان‌شاءالله این تعامل فراهم می‌شود اما باید ببینیم چه زمانی این تعامل برقرار می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =