یک بازی اسرارآمیز تماشاگران را به سینما کشاند

در هفته‌ای که فروش «جنگ ستارگان: آخرین جدای»‌ در آمریکای شمالی به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسید، قسمت تازه «جومانجی» به یکی از پرفروش‌ترین آثار تاریخ کمپانی سونی تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلمی که در دهه ۹۰ میلادی با بازی درخشان رابین ویلیامز مشهور شد، در سال ۲۰۱۸ با حضور دواین جانسون، کوین هارت و جک بلک برای یکه تاز بی‌رقیب سینمای آمریکا است. «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» روایتی تازه از ماجراجویی‌های چند نوجوان در بازی اسرارآمیزی است که آن‌ها را به دل جنگل می‌برد.

این فیلم در پنجمین هفته اکران در بیش از ۳ هزار سالن سینما اکران شد و با فروش ۲۰ میلیون دلاری در سه روز پایانی هفته بی‌رقیب در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.

با احتساب فروش این هفته فروش «جومانجی» در آمریکای شمالی از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد و به این ترتیب به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سونی تبدیل شد. با در نظر گرفتن فروش ۴۵۰ میلیون دلاری «جومانجی» خارج از آمریکا فروش جهانی این اثر سینمایی از ۷۶۷ میلیون دلار فراتر رفته است.

دومین فیلم پرفروش‌ هفته «۱۲ نیرومند» با بازی کریس همسورث، مایکل شانون و مایکل پنا بود که در سه روز پایانی هفته در بیش از ۳ هزار سالن سینما ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشت. درام جنگی «۱۲ نیرومند» با اقتباس از کتابی پرفروش و مستند به انام «سواره نظام، ۱۲ نیرومند» ساخته شده است و داستان نیروهای ویژه آمریکایی در افغانستان را روایت می‌کند. نیروهای ویژه پس از حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر به افغانستان اعزام شدند.

«لانه دزدان»‌ در رویدادی غیرمنتظره سومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا شد. این فیلم در سه روز پایانی هفته بیش از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشت. در این فیلم که ماجرای سرقتی را روایت می‌کند و در آن جرارد باتلر، پابلو شرایبر و اوشی جکسون نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. کرتیس جکسون ستاره موسیقی رپ آمریکایی که با نام «فیفتی سنت» شهرت دارد نیز در این اثر سینمایی ایفای نقش کرده است.

در این میان فیلم رومانتیک «Forever My Girl» با در اختیار داشتن حدود هزار سالن سینما عملکرد خوبی داشت و با فروش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری دهمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا شد. این عاشقانه با بازی چهره‌هایی کمتر شناخته شده مانند الکس رز و جسیکا راث داستان عشقی ناکام و قدیمی را روایت می‌کند.

اثر تحسین شده استیون اسپیلبرگ چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته بود. «پست» با بازی تام هنکس و مریل استریپ در سه روز پایانی هفته ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت. این فیلم یکی از شانس‌های اصلی جوایز اسکار است که نامزدهای آن سه‌شنبه معرفی خواهد شد.

فهرست پنج فیلم پرفروش سینمای آمریکا با «برترین شومن» تکمیل می‌شود. این فیلم موزیکال در سه روز پایانی هفته گذشته ۱۱ میلیون دلار فروش داشت. در این فیلم داستان زندگی پی.تی بارنوم با بازی هیو جکمن روایت می‌شود. فروش «برترین شومن» تا اینجای کار در سراسر جهان به بیش از ۲۳۱ میلیون دلار رسیده است.

در این میان فروش «جنگ ستارگان:‌ آخرین جدای»‌ در آمریکای شمالی از مرز ۶۰۰ میلیون دلار عبور کرد. این فیلم در سه روز پایانی هفته ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش داشت. فروش جهانی این فیلم پرطرفدار هفته گذشته به مرز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نزدیک شد و اکنون پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در جایگاه نهم قرار دارد.

در گیشه اکران محدود موفق‌ترین اثر «نخ خیالی» است. «نخ خیالی» با بازی دنیل دی‌لوئیس در ۸۹۶ سالن سینما اکران شد و به فروش ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

ردیف

نام فیلم

فروش سه روز آخر هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکا (میلیون دلار)

بودجه

۱

جومانجی: به جنگل خوش‌ آمدید

Jumanji: Welcome To The Jungle

۲۰

۳۱۷

۹۰

۲

۱۲ نیرومند

12 Strong

۱۶.۵

۱۶.۵

-

۳

پست

The Post

۱۵.۳

۱۵.۳

-

۴

لانه دزدان

Den of Thieves

۱۲.۲

۴۵.۲

۵۰

۵

برترین شومن

The Greatest Showman

۱۱

۱۱۳.۵

۸۴

۶

پدینگتون ۲

Paddington 2

۸.۲

۲۵

-

۷

The Commuter

۶.۷

۲۵.۷

-

۸

جنگ ستارگان: آخرین جدای

Star Wars: The last Jedi

۶.۶

۶۰۴.۳

-

۹

توطئه‌آمیز: آخرین کلید

Insidious: The Last Key

۵.۹

۵۸.۷

۱۰


منبع: هالیوودریپورتر/ ۲۱ ژانویه؛ ترجمه: فرزاد مظفری

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =