علاقه‌مندی ژاپنی‌ها به یادگیری زبان فارسی

به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با همکاری بنیاد سعدی، هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این دوره آموزشی که در سه سطح و هشت کلاس آموزشی طراحی شده، تعداد فارسی‌آموزان با رشد ۲۰ درصدی نسبت به دوره قبلی مواجه بوده؛ به طوري كه اين دوره با حضور ۷۵ نفر تشکیل شد. سه استاد، مسئولیت آموزش علاقه‌مندان به يادگيري زبان و ادبیات فارسی را به عهده دارند.

حسين دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با بيان سخنانی در جمع فارسي‌آموزان ژاپنی که برای اولین بار در این دوره شرکت می‌کنند، با اشاره به جایگاه زبان فارسی در جهان گفت: زبان فارسی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین زبان‌ها و دارای ظرایف فراوانی است که علاقه‌مندان فراوانی را در جهان به سوی خود جلب كرده است.

او افزود: کمتر زبانی را می‌توان یافت که به اندازه زبان فارسي و به زیباترین شکل، وجوه اخلاقی، عرفانی، عشق، نوع‌دوستی و موضوعات متنوع اجتماعی، فرهنگی و ... را بیان كند.

دیوسالار در ادامه با اشاره به نام برخی شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ که در غنای این زبان کوشیده‌اند، گفت: در سابقه فرهنگ و تمدن ایرانی شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخی همچون مولانا، سعدی، فردوسی، حافظ و در امروز هم شاعران و نویسندگان مطرحی را می‌توان مشاهده کرد که در غنای این زبان کوشیده‌اند و آثار آنان به زبان‌های مختلف ترجمه و در دسترس علاقمندان قرار گرفته و هر مخاطبی را مجذوب خود کرده است.

او همچنين با اشاره به وجود شخصیت‌های برجسته ایران‌شناس، اسلام‌شناس و متخصصان زبان و ادبیات فارسی در ژاپن افزود: بسیار خرسندیم که علاقه‌مندان به فرهنگ دو کشور در زمینه مطالعات مرتبط با ایران، اسلام و زبان و ادبیات فارسی در ژاپن توسط شخصیت‌های ارزنده این کشور و همچنین شخصیت‌های فرهیخته ایرانی که مطالعات ارزشمندی را در زمینه ژاپن داشته‌اند، موجب گسترش تعاملات و ارتباطات دو کشور بزرگ در دو سامانه شرق و غرب آسیا شده‌اند و همواره قدردان این زحمات هستیم.

رايزن فرهنگي كشورمان در ژاپن در پایان سخنانش ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش‌آموزان زبان فارسی و تقدیر از خانم تسونادا که در زمینه تنظیم برنامه‌ها و مسئولیت برگزاری این دوره‌ها تلاش می‌کند، اظهار امیدواری کرد تا زبان‌آموزان بتوانند با همت و تلاش و نیز همکاری هر چه بیشتر اساتید، در زمینه آشنایی هر چه بهتر و دقیق‌تر با زبان فارسي موفق باشند. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 0
    بنیاد سعدی به هر حال یه حرکتی باید بکنه که دریافت بودجه رو توجیه کنه. فقط صورت هزینه ها بابت این حرکت و حرکتهای مشابه را هم جهت اطلاع عموم منتشر کنند.