عباس کیارستمی با «همشهری» به تلویزیون می‌آید

مستند «همشهری» ساخته عباس کیارستمی در دومین قسمت از سری جدید مجموعه «گنجینه» روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «همشهری» ساخته عباس کیارستمی سال ۶۲ به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته‌شده، این مستند خلاق که در بستر زمانی خود اثری منحصربه‌فردی به شمار می‌رود، به اولین روزهای اجرای طرح ترافیک در تهران و روش‌های شخصی افراد در برخورد با این موضوع می‌پردازد.

نگاه خاص کیارستمی به این پدیده اجتماعی و عکس‌العمل‌های جالب مردم در برخورد با مجری قانون  این مستند را به اثری جذاب و ديدنی تبدیل کرده است. در مستند «همشهری» یک شهروند به کنترل رفت‌وآمد مردم در یکی از خیابان‌های تهران می پردازد و اجازه تخلف به آن‌ها نمی‌دهد. این امر واکنش‌های جالب و متفاوتی را از سوی مردم در پی دارد و لحظات خنده‌داری را خلق می‌کند.

سری جدید برنامه «گنجینه» گزیده‌ای از مستندهای کلاسیک ایران و جهان با پخش آثاری از ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، خسرو سینایی، پرویز کیمیاوی، فرهاد ورهرام، محمد تهامی نژاد و ... از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته پخش می‌شود و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

«گنجینه» چهارشنبه چهارم بهمن ساعت 21 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. تکرار این قسمت پنجشنبه پنجم بهمن ساعت 8:30 خواهد بود. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =