معاون اول رییس جمهور گفت:«پس از سخنرانی اخیر ترامپ، دشمنان ملت ایران تصور می‌کردند که این سخنان تاثیرات اجرایی و روانی مختلفی بر شاخص های اقتصاد ایران داشته باشد، اما در عمل مشاهده کردیم که مردم ایران هیچ اعتنایی به این سخنان نکردند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی دولت،در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز(دوشنبه) که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد،  اسحاق جهانگيري با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص شرايط موجود اقتصاد ايران، گفت: اقتصاد كشور روند خوبي را آغاز كرده و بايد اين روند استمرار پيدا كند و لازم است كه سازمان برنامه و بودجه كشور با حساسيت هرچه بيشتر اين موضوع را دنبال كند تا بخش هايي كه روند مثبت داشته اند با سرعت بيشتر به مسير خود ادامه دهند و ضعف هاي موجود در برخي رشته هاي صنعتي نيز اصلاح شود.

معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: بايد ارزيابي دقيقي صورت گيرد و بررسي شود كه با اجراي برنامه ها و سياست هاي اقتصاد مقامتي تا چه ميزان اقتصاد كشور مقاوم شده است. 

وي افزود: پس از سخنراني اخير ترامپ درباره ايران و برجام، دشمنان ملت ايران تصور مي‌كردند كه سخنان رييس جمهور آمريكا تاثيرات اجرايي و رواني مختلفي بر شاخص هاي اقتصاد ايران داشته باشد اما در عمل مشاهده كرديم كه مردم ايران هيچ اعتنايي به اين سخنان نكردند و در دنيا نيز روند همكاري ها و تجارت خارجي كشور تحت تاثير قرار نگرفت كه اين دستاوردها تا حد زيادي مرهون اتكا به سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي است و از طرف ديگر نشان مي دهد كه مردم ايران به توانمندي داخلي و آينده كشور اميدوار هستند.

جهانگيري ادامه داد: البته تا رسيدن به نقطه مطلوب و اجراي كامل اقتصاد مقاومتي فاصله زيادي وجود دارد و بايد با تمركز بيشتر و تلاش مضاعف اين مسير را ادامه دهيم.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به گزارش وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اجراي برنامه اشتغال فراگير و از آن جمله طرح تثبيت شغل، بر لزوم صيانت از مشاغل موجود تاكيد كرد و افزود: موضوع ريزش شغل از اهميت فراواني برخوردار است و بايد در كنار توجه به ايجاد فرصت هاي شغلي جديد، برنامه ريزي دقيقي براي تثبيت شغل و صيانت از اشتغال موجود كشور داشته باشيم.

وي با يادآوري اقدامات سال گذشته وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در جهت اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي كوچك و متوسط كه با مشكل مواجه شده بودند و نيز واحدهاي توليدي نيمه كاره با بيش از ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي، تصريح كرد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه كشور اين برنامه را همچنان ادامه دهند چراكه نقش تعيين كننده اي در تثبيت شغل و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد دارد.

معاون اول رييس جمهور طرح روستا-تعاون و اختصاص منابع مالي براي اعطاي وام روستايي در جهت اشتغالزايي را طرحي مثبت ارزيابي كرد و از رييس سازمان برنامه و بودجه و وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي خواست كه اين موضوع را با جديت دنبال و براي تحقق و اجراي اين طرح برنامه ريزي كنند.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به گزارش معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص نرخ بيكاري دختران تحصيلكرده و نياز به اشتغال زنان سرپرست خانوار، بر ضرورت تشكيل جلسه اي براي بررسي اين موضوع و تدوين راهكارهايي براي ساماندهي اشتغال زنان سرپرست خانوار تاكيد كرد.

در اين جلسه كه وزراي دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، فرهنگ و ارشاد اسلامي، نفت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، جهاد كشاورزي، سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، رييس سازمان برنامه و بودجه، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون علمي و فناوري رييس جمهور، معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري، رييس كل بانك مركزي و رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي نيز حضور داشتند، نماينده دفتر امور اقتصاد كلان سازمان برنامه و بودجه كشور، گزارشي از شرايط موجود اقتصاد و آخرين وضعيت شاخص هاي كلان اقتصاد كشور ارائه كرد و به تشريح روند تغييرات فصلي اين شاخص ها و مقايسه آن با سال هاي گذشته پرداخت.

در اين نشست همچنين نماينده وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز گزارشي از اقدامات صورت گرفته در راستاي برنامه اشتغال فراگير و الزامات اجراي اين برنامه ارائه كرد و گفت: وزارت تعاون،‌كار و رفاه اجتماعي برنامه هاي مختلفي را در قالب طرح اشتغال فراگير در دستور كار دارد كه طرح تثبيت شغل و تعيين شناسنامه شغلي براي هر فرد ايراني از جمله اين برنامه ها است.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    5 1
    مردم ؟ جناب جهانگیری پاسخگوی عملکرد و اعتماد به آمریکا در 5 سال باشید ... خیلی هم با اعمال تحریمها شاکی هستیم . والا به خدا .
  • س ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    3 0
    فعلا مشکل ماترامپ نیست. مشکل ما رانت خواری و کوه خواری وجنگل خواری خون مردم خواری داخلی هست. مشکل ما جاسوسان داخلی هستن. اول اینارو سروسامان بده ما خودمون میدونیم و ترامپ.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    3 0
    مردم خسته شدن
  • بی نام AU ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    3 0
    آقای جهانگیری مایه گذاشتن از مردم بسه....مردم زیر بار مشکلات له شده اند.....