مورد عجیب احداث چند بیمارستان در یک کوچه بن‌بست/ شهروندان: هر روز دعوا داریم

یک شهروند تهرانی که ساکن در یک کوچه بن‌بست است می‌گوید هر روز به خاطر احداث چند بیمارستان و مرکز درمانی در این کوچه بن‌بست با بیماران و کادر درمانی به خاطر ترافیک دعوا دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شنیدن خبر احداث چند بیمارستان و مرکز درمانی در یک کوچه بن بست شاید به نظر عجیب باشد ولی واقعیت این است که در تهران، کوچه بن بستی وجود دارد که در آن چند مرکز درمانی و بیمارستان مشغول کار هستند.
مخاطبی به نام فرزاد خود را از ساکنان این کوچه بن بست معرفی کرده و نوشته: ساکن کوچه شبنم 2 واقع در همت غرب شاهین شمالی خیابان بهار هستم. انتهای خیابان بهار به سمت شرق بن بست است و در این بن بست در یک سال گذشته دو بیمارستان افتتاح شده به نامهای نیایش و امید که نمی دانم با کدام مجوز و بر اساس کدام قانون این کار انجام گرفته. منتهی الیه بن بستِ خیابان بهار، مملو از مجتمع های مسکونی چند طبقه است که باعث شده رفت و آمدهای زیادی در زمانهای صبح و عصر از این خیایبان باریک صورت گیرد؛ یعنی درست همان زمانهایی که کارکنان بیمارستان سر کار می آیند و زمان ملاقات در عصرها. گاهی برای ورود یا خروج از پارکینگ های مجتمع های مسکونی، دقایق طولانی خیابان بند می آید و بعضا سبب درگیری و مشاجره بین راننده ها و افراد می شود. هیچ پلیس برای نظارت بر این مسئله و جلوگیری از پارک کردن خودروها و ترافیک نمی کند.
بررسی ها از جمله کروکی این بیمارستان در سایت رسمی آن نشان می دهد، دست کم 4 مرکز خدمات درمانی در کوچه مزبور مشغول به خدمت رسانی هستند. بیمارستان امید در چند طبقه، بیمارستان امید 2 یا نیایش، کلینیک زخم بستر امید و داروخانه شبانه روزی مربوط به این مرکز درمانی، در کوچه ای بن بست، تشکیل شده اند.

حتی سایت این بیمارستان هم به شلوغی و جمعیت زیاد منطقه اشاره کرده و نوشته است: "با خاكبرداري و تسطيح آن شروع به عمليات ساختماني با زيربناي 18380 مترمربع به شرح ذيل نموده (...) و از هيچ ارگان و يا مؤسسه‌اي كمك مالي و يا اعتباري دريافت ننموده شايان ذكر است كه محل موردنظر از نقاط پر جمعيت غرب تهران است!"
به نظر می رسد با توجه به اینکه قدمت بیمارستان مزبور بیش از 25 سال است و ساختمان آن مربوط به قبل از تصویب طرح تفصیلی شهر تهران و تعیین پهنه های مختلف با تراکم های مختلف در این منطقه است، نمی توان ایرادی به احداث بیمارستان گرفت، ولی نکته اینجاست آیا از لحاظ عملی می توان در یک کوچه بن بست، چند مرکز درمانی با مراجعات زیاد معمول در این مراکز به خدمت رسانی مشغول باشد و مردم همجوار آن هم آسایش داشته باشند؟
قطعا با حضور یگان های پلیس راهور، باز هم میزان مراجعات بیماران، کادر درمان و همراهان به این مراکز درمانی به قدری زیاد است که امکان انتظام رفت و آمد به سادگی مقدور نباشد، چون برخی مراجعات بیمارستانی، حالت اورژانسی داشته و تابع مقررات ویژه عبور و مرورند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =