نماینده مردم دورود و ازنا : منابع دولتی کفاف تکمیل  پروژه ها را نمی دهد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت تامین مالی غیردولتی در طرح‌های ریلی به ویژه پروژه راه آهن بوشهر_شیراز، گفت: منابع دولتی کفاف تکمیل این پروژه ها را نمی دهد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مجید کیان پور با اشاره به کمیسیون عمران مجلس به استان بوشهر جهت بررسی پروژه راه آهن بوشهر به شیراز گفت: این سفر به دعوت نمایندگان و استاندار بوشهر به منظور بررسی مشکلات پیش روی پروژه راه آهن شیراز - بوشهر انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پروژه راه آهن بوشهر _شیراز از جمله پروژه های مهم و ملی کشور است، افزود: باید در بحث اعتبارات و بودجه های سنواتی به پروژه های ملی توجهی ویژه داشت تا تکمیل و بهره‌برداری آن ها تسریع شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت های تامین مالی غیردولتی در طرح های ریلی، تصریح کرد: متاسفانه به علت محدودیت منابع امکان تکمیل پروژه های عمرانی با اعتبارات دولتی وجود ندارد از این رو باید منابع غیر دولتی برای این مهم به کار گرفته شود.

کیان پور با اشاره به کثرت پروژه های مهم ملی در کشور، افزود: حتی اگر منابع دولتی هم داشته باشیم به علت تعداد پروژه‌های ملی به صلاح نیست منابع دولتی در آن ها مورد استفاده قرار بگیرد از این رو باید جلب مشارکت بخش خصوصی، منابع صندوق توسعه ملی و فایناس های خارجی در این خصوص مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امید بستن به منابع دولتی کفاف تکمیل پروژه های عمرانی را نداده و طول عمر آن ها برای بهره برداری را زیاد می کند از این رو جذب فاینانس خارجی گزینه مناسبی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت رفع موانع فاینانس در پروژه ریل شیراز_ بوشهر، گفت: بهترین راهکار جذب فایناس برای پروژه های ملی توجیه اقتصادی آن ها است تا سرمایه گذار نیز انگیزه برای حضور در آن ها داشته باشد.
سرمایه های غیر دولتی برای تکمیل پروژه های ملی مورد استفاده قرار بگیرد

کیان پور ادامه داد: سرمایه های غیر دولتی باید برای تکمیل پروژه های عمرانی به ویژه در بخش شبکه ریلی مورد استفاده قرار بگیرد که در این زمینه بابد بسترهای لازم از سوی دولت فراهم شود.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه ریل بوشهر_شیراز نقش مهمی در توسعه کشور دارد از این رو مجلس نیز به ضرورت های تکمیل آن توجه ویژه ای خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تفاهم نامه هایی که برای پروژه‌های ملی از جمله تکمیل راه آهن بوشهر_شیراز منعقد می شود باید با قیمت مناسب و در نظر گرفتن فضای رقابتی باشد تا ضرری متوجه کشور نشود.

منبع:خانه ملت

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =