خانه ملت نوشت:سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از برگزاری نشستی بین کمیسیون انرژی و وزارت نفت برای شفافیت صادرات گاز و اتخاذ تصمیمی واحد در این باره خبر داد.

اسدالله قره خانی  با بیان اینکه سیاست صادرات گاز، مبنای قانون گذاری برای صادرات گاز به راهبرد کلان نیاز دارد، گفت: هم اکنون یک قرارداد کوچک درباره تولید کشتی‌های حامل LNG یعنی  FLNG و همچنین در زمینه واگذاری خوراک و تنظیم قیمت خوراک منعقد شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زنگنه باید سیاست روشنی را برای صادرات گاز با همکاری کمیسیون انرژی تنظیم کند، افزود: گاز در حال حاضر از طرق مختلف به وسیله لوله، به صورت LPG، فرآورده های نفتی، تبدیل میعانات گازی به فرآورده ها، LNG  ، CNG و محصولات پتروشیمی صادر می شود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که چه سیاستی برای صادرات گاز اتخاذ می شود، ادامه داد: باید شفاف شود که آیا قیمت برای تمامی طرق مختلف صادرات گاز ثابت تعیین می شود و یا قیمت برای هر یک از آنها متفاوت است، چراکه زمانی که بحث صادرات گاز مطرح می شود باید بحث نرخ صادراتی در نظر گرفته شود و در هر یک از بخش ها همانند صادرات گاز به عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان پلت خلیج فارس، خوراک پتروشیمی ها، LPG و LNGو CNG نرخ گاز متفاوت است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:باید یک استراتژی در بحث صادرات گاز برای وزارت نفت تعریف شود و قیمت گاز در هر یک از بخش ها و طرق مختلف مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای شفافیت صادرات گاز و اتخاذ تصمیمی واحد مقرر شد جلسه ای بین وزارت نفت و کمیسیون انرژی برگزار شود، تصریح کرد:پس از این جلسه یک کمیته برای تدوین سیاست گذاری صادرات گاز با مشارکت مرکز پژوهش های مجلس، وزارت نفت و کمیسیون انرژی تشکیل می شود تا حداقل از سیاست واحدی برای صادرات گاز پیروی شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =