تسنیم به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: هزینه تولید نان در کشور باید کاهش یابد و به سمت تولید انبوه صنعتی برود که تحقق آن نیازمند کاهش مداخله دولت در موضوع گندم، آرد و نان است.

محمد شریعتمداری امروزدر افتتاحیه مراسم یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان  در جمع خبرنگاران گفت: نان نقش مهمی در تامین انرژی و پروتئین انسان دارد؛ چهار سال گذشته  در دولت دوازدهم تلاش کردیم حرکتهای  جدید در توسعه گندم، آرد و نان داشته باشیم.

وی افزود : هر چند نان یک عنصر مغذی و مورد استفاده عامه مردم است و بخشی از آن باید حتما به قیمت های مناسب در اختیار طبقه ای از جامعه قرار گیرد، اما هزینه تولید نان در کشور باید کاهش یابد و به سمت تولید انبوه، صنعتی برود که تحقق آن نیازمند کاهش مداخله دولت در موضوع گندم، آرد و نان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تصمیم گیری در حوزه مسائل مربوط به گندم، آرد و نان تا حد ممکن به فرمانداری ها و اتحادیه های صنفی در هر استان واگذار شده است تا اختیارات بیشتری برای تصمیم گیری داشته باشند و این حرکت راه حلی برای توسعه همه جانبه  در این است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم یکی از مهم ترین برنامه هایی است که دولت در این سالها اهتمام کرده است، تولید این محصول استراتژیک باید در کشورمان به گونه ای باشد که همواره از واردات گندم به کشور بی نیا زو خودکفا باشیم. شریعتمداری با بیان اینکه سیاست خرید تضمینی گندم را در کشور ادامه می دهیم گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در بهره

وی بیشتر تولید، به ویژه تولیدات استراتژِیک، قیمت ها را به نرخ جهانی نزدیک کند به گونه ای که صرف و صلاح در تولید داخلی هر روز بیشتر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه درسه سال گذشته در حوزه نان نظارت کافی در سطح کشور اعمال نمی شد، ادامه داد: ستاد تنظیم بازار بر نظارت بیشتری فرمانداری ها و اتحادیه های صنفی در کشور تاکید و تعیین نرخ را به اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف با هماهنگی فرمانداران در سراسر کشور واگذار کرده است.

شریعتمداری گفت: اختیار به اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی در سراسر کشور واگذار شده است که با هماهنگی فرمانداری ها نسبت به انجام این کار اقدام خواهند کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی موظف هستند بر مجموعه 80 هزار واحد نانوایی صنفی  موجود در کشور نظارت کافی کنند.

بنابراین این گزارش، یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان از امروزدوم آذر در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شده و تا 5 آذر سال جاری با حضور 177 شرکت داخلی و خارجی از 11 کشور جهان ادامه دارد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =