ایلنا نوشت: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: از سال ۱۳۷۷ تاکنون چهار برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم اجرا شده و نرخ جرایم نیروی‌های مسلح در حد قابل قبولی کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام بهرامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی افزود: برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح تا پایان سال جاری تدوین و سال آینده در نیروهای مسلح اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح براساس ماده ۱۷۲ قانون اساسی برای صیانت از نیروهای مسلح تشکیل شده، افزود: افتخار سازمان قضایی نیروهای مسلح این است که تلاش می‌کند تا جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: تلاش این سازمان برای جلوگیری از وقوع جرم همان هدفی است که اولیای الهی دنبال کرده‌اند، اما اگر جرمی اتفاق افتاد این سازمان برابر با موازین قانونی در سطح نیروهای مسلح پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه باید آخرین برخورد، برخورد کیفری باشد، افزود: یک نهضت آگاه‌سازی ایجاد کرده‌ایم تا نیروهای مسلح حتی در دورترین پاسگاه های مرزی، جرمی را مرتکب نشوند و در این زمینه توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم.

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح از سال ۷۷ تاکنون چهار برنامه پنج ساله در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اجرا کرده است، افزود: این برنامه‌ها به طور منظم در تمام استان‌ها برگزار شده و امسال نیز در حال تدوین برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم هستیم.

وی یادآور شد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح با همه کمبودهایی که از نظر اعتبارات، امکانات و نبود نیرو داشته‌ایم خوشبختانه توانسته‌ایم جرایم را در سطح نیروهای مسلح تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: اگر دستگاه‌های اجرایی با سازمان قضایی نیروهای مسلح همکاری بیشتری داشتند توفیقات این سازمان در کاهش جرایم بیشتر بود.

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه نخستین همت ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح تلاش برای جلوگیری از وقوع جرم است، اضافه کرد: اگر جرمی توسط نیروهای مسلح اتفاق افتاد مجبور به رسیدگی هستیم.

وی در پایان یادآور شد: چون نیروهای مسلح کشور نیروهای متعهد به ولایت هستند سعی می‌کنیم در رسیدگی به جرایم هم اقتدار فرماندهی حفظ و هم مجرم اصلاح و به مجموعه برگردد، بنابراین کار این سازمان بسیار حساس و سخت است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =