رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نسبت به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن تغییر پایتخت این رژیم واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی قدس شریف را متعلق به فلسطین و جهان اسلام دانسته و ضمن محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کرد: مسلمانان جهان هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود.

باقری تصمیم دونالد ترامپ را ناشی از شکست سیاست‌های ایالت متحده در منطقه عنوان کرد و گفت:‌ این توطئه علاوه براینکه توجه دنیای اسلام به قدس شریف و مسئله فلسطین را بیشتر خواهد کرد، نویدبخش شکل‌گیری انتفاضه جدیدی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود و هشدار می‌دهیم که این اقدام نابخردانه و به‌دوراز عقلانیت رئیس‌جمهور آمریکا که باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک صدها میلیون مسلمان جهان شده دامن خودشان و مزدوران و رژیم پلید صهیونیستی را خواهد گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه تصمیم نابخردانه ترامپ نقض آشکار حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه‌های بین‌المللی است، تأکید کرد: مسئولیت هرگونه تنش و درگیری متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سرلشکر باقری در بخشی از پیام خود اشاره‌کرده است: امروز رهبران جهان اسلام باید به ترسیم سیاست‌ها و راهبردهای وحدت‌آفرین برای مقابله با توطئه‌های جدید آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل علیه قدس و فلسطین عزیز به پا خیزند و با هوشیاری و بصیرت هرگونه حرکت مذبوحانه‌ای که بخواهد علیه کشور فلسطین انجام شود را در نطفه خفه کنند چراکه ما معتقدم اصلاً اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف و جایگزین شود.

وی درپایان اظهار داشت: سیاست قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در به چالش کشیدن ثبات و امنیت منطقه‌ای بوده است و بدون تردید راه مقاومت با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

زرادخانه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک متعلق به فلسطینی‌هاست

سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص تغییر پایتخت سرزمین‌های اشغالی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، گفت: اسرائیل، غاصب سرزمین فلسطین است و تداوم مبارزات مردم فلسطین علیه این غده سرطانی، حاکی از آن است که اشغالگران هرگز روی آرامش را نخواهند دید و راهی جز ترک این سرزمین و یا زوال و نابودی ندارند.

وی افزود: تحلیل غلط حاکمان آمریکا و غاصبان اسرائیلی مبنی بر اینکه در شرایط ویژه منطقه و وضعیت ناهنجار ارتجاع عرب خواهند توانست اهداف درازمدت خود درباره سرزمین فلسطین را محقق سازند، همچون دیگر برآوردهای آن‌ها درباره عراق، سوریه، یمن و سایر جاهای دیگر جز ناکامی در پی نخواهند داشت.

سردار جزایری همچنین اظهار داشت: زرادخانه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک متعلق به فلسطینی‌هاست و مردم آمریکا باید بدانند مشکلات آن ایام ریشه در سیاست‌های امروز حاکمان شرور کاخ سفید دارد.

 

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734757

برچسب‌ها