ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اسرائیل دیگر تهدید نیست و حزب‌الله به عنوان بخشی از جبهه مقاومت دست‌برتر را در برابر این رژیم دارد، هر جنگ جدیدی شکل بگیرد موجب تهدید بقای رژیم صهیونیستی می‌شود.

سردار حسین سلامی طی سخنانی در همایش قدرت های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا، با بیان اینکه منطقه غرب آسیا نقطه استراتژیک و عامل تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: به همین دلیل محل برخورد راهبردهای قدرت های جهانی و منطقه ای همین جاست و شاهد بودیم که همه جنگ های چند سال اخیر در این منطقه رخ داده است. جهان استکبار به دلیل کوچک بودن راهبردی که انتخاب کرده است، در پی تجزیه کشور های منطقه و تشکیل حکومت های ضعیف است و رژیم صهیونیستی نیز منبع تنش در منطقه است.

اهم اظهارات سردار سلامی به شرح زیر است:

* اسرائیل دیگر تهدید نیست و حزب الله به عنوان بخشی از جبهه مقاومت دست برتر را در برابر این رژیم دارد، هر جنگ جدیدی شکل بگیرد موجب تهدید بقای رژیم صهیونیستی می شود که این مهم نشان دهنده افول قدرت آمریکا در حفظ بقای رژیم صهیونیستی است و در یک موازنه راهبری بین ایران و آمریکا دست برتر با انقلاب اسلامی ایران است.

* مواجه با گروهای تروریستی شش سال طول کشید اما در این مدت برای اولین بار آمریکا توان مداخله مستقیم نظامی پیدا نکرد، زیرا توان جنگ مستقیم را در جهان اسلام ندارد، پس جنگ نیابتی را پیش گرفت و با تمام توان از تروریست های تکفیری حمایت کرد اما همه این توطئه ها به شکست آمریکا و پیروزی جبهه مقاومت انجامید.

* بودجه نظامی آمریکا به اندازه تمام بودجه نظامی قدرت های بزرگ جهان است اما این قدرت نظامی نمی تواند برای آمریکا پیروزی در پی داشته باشد و همه اقدامات برای آنها نتیجه عکس دارد پس روشن شده که معادلات تغییر کرده است و نتیجه عملکرد آمریکا در غرب آسیا، تشکیل قدرت های مکمل برای نظام اسلامی در عراق، سوریه و لبنان بوده که غیر قابل شکست هستند.

* نیروهای مردمی در عراق ضامن قدرت دولت مرکزی هستند که در موضوع تجزیه کردستان عراق این قدرت را مشاهده کردید. شکل گیری قدرت مردمی در منطقه می تواند آرزوها را واقعیت ببخشد و این مهم در سوریه دیده شد که دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

* آتش زدن تصاویر پادشاهان سعودی و شعار علیه آنها در فلسطین پدیده جدیدی است، این فضا که نشان می دهد استراتژی های آل سعود در فلسطین، کردستان عراق، سوریه، عراق، لبنان و یمن شکست خورده است اما برخی از کشورهای منطقه فکر می کنند با بلندپروازی می توانند به یک قدرت تبدیل شوند اما بین واقعیت و آرزوهای آنها فاصله بسیاری است. محو رژیم صهیونیستی عامل اصلی امنیت و ثبات در منطقه است که به یاری خدا این مهم محقق می‌شود.


اشغالگران قدس روی آرامش نخواهند دید

تسنیم نوشت: امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع اقدام خصمانه ‌سردمداران کاخ سفید در به رسمیت شناختن قدس شریف‌‌ به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را فتنه‌ای عمیق برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین دانست و اظهار داشت: ‌ این اقدام نابودی رژیم صهیونیستی را جلو خواهد انداخت و اتحاد و وحدت مسلمانان را دو چندان خواهد کرد.

اهم اظهارات وزیر دفاع به شرح زیر است:

 استکبار جهانی پس از شکست در سوریه و عراق،‌‌ به دنبال توطئه‌افکنی و ماجراجویی جدید علیه سایر ملل منطقه هستند، رژیم اشغالگر قدس می داند با اینگونه اقدام های نامشروع دولت آمریکا در وضعیت قدس هیچ تغییری ایجاد نمی شود و ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین مصمم تر خواهند شد.

* اشغالگران هرگز روی آرامش به خود نخواهند دید و راهی جز ترک این سرزمین ندارند‌ و مسلمانان جهان هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند‌ بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود.

* مسئولیت هرگونه افزایش تنش و خون ریزی بیشتر در منطقه متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است. دولت آمریکا بایستی مسئولیت این تصمیم ضد امنیتی خود را بپذیرد. سیاست ‌جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ملت مظلوم فلسطین ثبات و امنیت منطقه و محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیز و یک جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و نسبت به این اقدام آمریکا هشدار می‌دهیم.

*داعش توطئه بسیار سنگینی از سوی دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی برای منطقه تدارک و برنامه‌ریزی شده بود و می‌خواستند یک اختلاف دائمی را در بین شیعه و سنی و ملت‌های منطقه نهادینه کنند تا امنیت رژیم صهیونیستی تضمین شود.

* نقشه دشمنان برای منطقه بسیار دقیق طراحی شده بود، اگر داعش از منطقه ریشه‌کن نمی‌شد عمر رژیم صهیونیستی برای مدت طولانی در سایه امنیت و آرامش قرار می‌گرفت و ملت‌های منطقه به جای مبارزه با اسرائیل و گروه‌های تروریستی، مشغول جنگ با یکدیگر بودند.

*داعش ‌اولین و آخرین حربه دشمنان در منطقه نخواهد بود، توطئه دشمنان همچنان ادامه دارد و یقین داریم دستگاه توطئه استکبار جهانی با سرکردگی آمریکا همچنان‌ در ابعاد مختلف فعال بوده ‌و یکی از اهداف آنها به طور حتم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =