عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نسبت به عواقب محدود کردن دوران دفاع مقدس به یک تفکر سیاسی خاص هشدار داد.

علیرضا رحیمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افراط و تفریط‌ ها در بررسی ابعاد و زوایای دوران دفاع مقدس، به خبرآنلاین گفت: با وجود آنکه تلاش‌های وسیعی در واکاوی و تحلیل زوایای مختلف جنگ تحمیلی صورت گرفته است اما نمی شود منکر این شد که در برخی زمینه ها نیاز به پرداختن بیشتر در حوزه سینما، ادبیات و ...است. تحلیل وقایع دفاع مقدس و سوال هایی که بعضا در ذهن نسل جوان صورت می گیرد باید بیشتر مورد توجه مسئولان و فرماندهان جنگ قرار بگیرد و روشنگری بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مصادره کردن سیاسی و جناحی دفاع مقدس مزموم است، بیان کرد: این مسئله مهم ترین آسیب را به همبستگی و وحدت ملی می زند و شکنندگی قابل توجهی را در نسل جوان ایجاد می کند. به تعبیری این خیانت به منافع و امنیت ملی است. اینکه موفقیت های دفاع مقدس را انحصارا به یک جناح یا تفکرخاص محدود کنیم، انتهای کج سلیقگی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: برخلاف دوره جنگ اکنون در کشور اختلاف دیدگاه و سلیقه وجود دارد و این امری بدیهی است. سیاست هم از این اختلافات مستثنی نیست. اما مهم آن است که این اختلاف نظرها را آنجاهایی که اجماع وجود دارد تسری ندهیم و در مواردی که توافق ملی وجود دارد بهتر است دوجناح کوتاه بیایند چرا که همبستگی ملی دچار آسیب می شود.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =