ارتباطات سازمانی، پیام‌رسان سازمانی

سازمانی که به‌دنبال اهداف بزرگ و برقراری ارتباط با سایر بنگاه‌های اقتصادی‌ست درمرحله‌ی اول باید وحدت سازمانی داشته باشد. به این مفهوم که اعضای تیم با حفظ ارتباطات خود برای رسیدن به یک هدف مشترک که در نهایت، پیشرفت سازمان است، تلاش کنند.

پیام‌رسان سازمانی نستد

هر مجموعه‌ای برای انجام ارتباطات داخل و خارج از سازمان به فراخور نیازها و نوع فعالیت خود، نیازمند یک سرویس ارتباطی است تا بتواند بین دپارتمان‌های مختلف، هماهنگی مناسبی ایجاد کند و با تسهیل روند پیچیده‌ی ارتباطات امروز ، همزمان با افزایش بهره‌وری، موجب کاهش هزینه‌ها شود.

چگونگی انجام این ارتباطات در فضای سازمانی و انتخاب بستری مناسب که به‌خوبی پاسخ‌گوی تمام نیازهای یک مجموعه باشد از دغدغه‌های مدیران بوده و هست. البته سال‌هاست اغلب افراد برای برقراری ارتباطات سازمانی و تیمی خود در فضای رسمی کسب و کار از سرویس‌های ایمیل استفاده می‌کنند؛ اما نواقص و کاستی‌های موجود در  ارتباطات ایمیلی موجب شده تا افراد هم‌زمان با ایمیل، از دیگر ابزارهای ارتباطی پیام‌رسان نیز بهره گیرند؛ ابزارها و برنامه‌های پیام‌رسانی که شاید حتی برای این نوع از ارتباطات ساخته نشدند و تنها جای‌گزینی برای جبران کمبود یک سرویس کامل مدیریت ارتباط سازمانی هستند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد در سازمان‌ها و ادارات کوچک و بزرگ برای ارتباطات خود از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی همچون تلگرام‌ استفاده می‌کنند که علی‌رغم امکانات و قابلیت‌های مناسبی که به کاربران عادی ارائه می‌دهد به‌هیچ‌وجه مناسب ارتباطات رسمی و سازمانی نیست. اصولاً اپلیکیشن‌های پیام‌رسان باتوجه به ساختار چت‌گونه‌ای که دارند مناسب فضای سازمانی و مدیریت و کنترل ارتباطات نبوده و پیشبرد اهداف و موضوعات مرتبط با یک پروژه‌ی کاری در چنین فضایی، امکان‌پذیر نیست.

ارتباطاتی که با استفاده از پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود نیازمند استفاده‌ی هردوطرف از آن پیام‌رسان خاص است. به‌عبارتی، این اپلیکیشن‌ها، قابلیت استفاده‌ی یک‎سویه ندارند. از طرف دیگر، شما برای ارتباط در فضاهای این‌چنینی مجبورید که به‌ازای هر یک از تیم‌ها یا پروژه‌های کاری، یک گروه جداگانه بسازید. در این بین، مدیریت بین چت‌های کاری و اخبار و اطلاعات غیرکاری، امر واقعاً دشواری است.‌ به این موضوع، اضافه کنید اتلاف وقتی که به‌دلیل چت‌های غیرمرتبط صورت می‌گیرد.

ازطرفی روند تبادل اطلاعات و اسناد در یک سازمان یا به‌اصطلاح حافظه‌ی ‌سازمانی، نیاز به فضای ذخیره‌سازی مشخص و قابل قبولی دارد تا شما دغدغه‌ای از بابت جابه‌جایی و نگهداری دیتا نداشته باشید. درحالی‌که سرویس‌های پیام‌رسان، گنجایش این حجم از اطلاعات و اسناد را ندارند و به شما امکان دسته‌بندی و آرشیو فایل‌های اطلاعاتی و مستندات سازمانی را به‌شکل منظم و کامل نمی‌دهند.

اما شاید مهم‌ترین موضوعی که در مورد پیام‌رسان‌‌ها به‌خصوص در فضای سازمانی مطرح می‌شود بحث امنیت ذخیره‌سازی اطلاعات است. به‌طور مثال سرورهای تلگرام چنین امکانی به شما نمی‌دهند و این مسئله دلیل عدم استفاده از تلگرام ازسوی تیم‌هایی‌ست که امنیت اطلاعات، دغدغه‌ی جدی آن‌ها است.

درضمن، کنترل و دستیابی به سطوح دسترسی، توسط مدیران ازجمله مواردی‌ست که پیام‌رسان‌های موجود، دراختیار شما قرار نمی‌دهند.

به‌طورکلی باوجود تمام مواردی که مطرح شد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان قادر به پاسخگویی به نیازهای ارتباطات کاری یک مجموعه‌ نیستند. همین دلیل، موجب می‌شود تا اغلب کاربران این پیام‌رسان‌ها در حوزه‌ی کسب‌وکار، هم‌زمان از چند سرویس دیگر برای رفع نیازهای خود استفاده کنند که نتیجه‌ی آن اتلاف وقت،هزینه و بی‌نظمی و ناکارآمدی یک تیم خواهد بود.

اینجاست که ارزش و اهمیت ارتباطات سازمانی و چگونگی آن، به‌عنوان عنصری ضروری برای مدیریت یک مجموعه، مطرح می‌شود. مدیریت و کنترل ارتباطات منسجم یک سازمان و هماهنگی‌های موردنیاز برای اجرای امور اداری یک کسب‌وکار،  نیازمند بستری قدرتمند، منعطف، کارآمد و درعین‌حال قابل اطمینان است.

نستد، پیام‌رسانی سازمانی

پیام‌رسان سازمانی نستد، محصولی بومی با هدفی بزرگ و در سطح جهانی است. این پیام‌رسان، نه تنها خدمات یک سرویس ایمیل سازمانی را به کاربران عرضه می‌کند بلکه در فضایی چندلایه و طبقه‌بندی شده، ارتباطات سازمانی شما را به‌شکلی منسجم و دقیق، کنترل و مدیریت می‌کند.

شاید بتوان گفت دو امتیاز بزرگ پلتفرم نستد در مدیریت ارتباطات سازمانی این است که:

 ذخیره‌سازی اطلاعات شما بسته به نوع نیازتان به دوصورت امکان‌پذیر است: ذخیره‌سازی روی سرویس‌های ابری و یا سرورهای سازمانی.

استفاده از  نستد روی نسخه‌های اپلیکیشن موبایل به دوشکل اندروید و ios امکان‌پذیر است.

هدف نستد، پیداکردن راهی برای آسان‌کردن و سرعت بخشیدن به ارتباطاتی بوده که هرروز وقت زیادی از ساعات کاری ما را می‌گیرد و اگر درست و به‌جا نباشد می‌تواند زیان‌های فراوانی به‌بار آورد.

با نستد ارتباطات خود را در جای درست قرار دهید...

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =