«سفر شهادت» امام‌ موسی صدر بر پله چهارم نشست

چاپ چهارم کتاب «سفر شهادت» گفتارهای امام موسی صدر درباره واقعه عاشورا روانه بازار اندیشه شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام موسی صدر، «سفر شهادت» شامل ترجمه متن ۱۷ سخنرانی، مقاله و گفتار امام موسی صدر درباره نهضت حسینی و ابعاد و نتایج و پیامدهای آن است.

امام صدر در این گفتارها تلاش می‌کند تا پیش‌زمینه‌های این واقعه و اهداف امام حسین را از این حرکت روشن کند. نقش و تأثیر حضرت زینب نیز در گفتارهایی از این کتاب بررسی شده است.

عناوین بخش‌های هفده‌گانه کتاب به ترتیب عبارتند از: «سفر شهادت»، «حسین(ع) وارث انبیا»، «پرتوهایی از انقلاب کربلا»، «به سوی خط حسینی»، «امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی»، «مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین»، «امام حسین(ع) پیشوای اصلاح‌گری»، «عطای حسینی در واقعه کربلا»، «از دریچه عاشورا»، «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات»، «صلح پیوند پاینده اسلام و مسیحیت»، «نامه‌ای به مردم لبنان»، «شهادت، چشمه جوشان تحول»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۱)»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۲)»، «رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا» و «یاری زینب(س)».

همچنین به دلیل اشاره‌های بسیار امام صدر به خطبه آتشین حضرت زینب(س) در کاخ یزید، ترجمه فارسی این خطبه نیز در پیوست این کتاب درج شده است. لازم به توضیح است که مجموعه تمام مطالبی که در کتاب «سفر شهادت» ترجمه و منتشر شده، در اصل سخنرانی‌های امام صدر از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ در مجامع مختلف است. در این هشت سال وقایع گوناگونی در لبنان و جهان اسلام رخ داده و امام در خلال صحبت‌های خود درباره عاشورا به بررسی تطبیقی حوادث کربلای سال ۶۱ هجری با رخدادهای روز جامعه خود می‌پردازد.

انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، چاپ چهارم کتاب «سفر شهادت» را با شمارگان هزار نسخه، ۲۶۴ صفحه و بهای ۱۳ هزار تومان عرضه کرده است. چاپ نخست این کتاب در سال ۱۳۹۱ روانه بازار نشر شده بود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =