تمامی روستاهای شهرستان بانه تا دو سال آینده گازرسانی می شوند

فرماندار شهرستان بانه به برخی از مهمترین برنامه های دولت در راستای توسعه روستاها اشاره کرد و اجرای عملیات گازرسانی به 18 روستا تا سال آینده و پوشش کامل گازرسانی به تمامی روستاهای شهرستان بانه تا 2 سال آینده را از جمله این طرح ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، محسن بیگلری در گردهمایی دهیاران شهرستان بانه که در فرمانداری بانه برگزار شد، از آغاز طرح تعریض و بهسازی راه های بانه - بویین و بانه - سردشت و همچنین تأمین بخشی از هزینه های مورد نیاز راه های اصلی بین شهری بانه - سقز و بانه - مریوان از محل اعتبارات ماده 180 در آینده نزدیک خبر داد.
وی با اشاره به ظرفیت های مهم روستاهای این شهرستان در زمینه های تولیدی، اشتغالزایی و درآمدزایی، از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران خواست این ظرفیت ها را شناسایی و برای تحقق اهداف بلند مدت توسعه روستایی از آنها بهره گیرند.
فرماندار شهرستان بانه هم در گردهمایی دهیاران این شهرستان با اشاره به نیاز دیرینه شهر بانه به منابع آبی پایدار و بلندمدت، به اهمیت سد عباس آباد در این زمینه اشاره و تصریح کرد: «با بهره برداری از این سد مخزنی، مشکلات موجود در زمینه تأمین آب آشامیدنی شهر بانه تا 30 سال آینده برطرف خواهد شد».
محمد فلاحی در ادامه به برخی از مهمترین برنامه های دولت در راستای توسعه روستاها اشاره کرد و اجرای عملیات گازرسانی به 18 روستا تا سال آینده و پوشش کامل گازرسانی به تمامی روستاهای شهرستان بانه تا 2 سال آینده را از جمله این طرح ها برشمرد.
وی تشکیل ستاد توسعه کشاورزی شهرستان، اجرای برنامه های توسعه باغات در اراضی شیبدار و رفع تداخل اراضی ملی و کشاورزی، ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی شالبافی در شهر آرمرده، اعطای تسهیلات بانکی بدون بهره با کارمزد 4 درصد به متقاضیان صنایع دستی و طرح های تولیدی و اشتغالزا و ... را از دیگر برنامه های پیش رو در راستای توسعه روستاها و ارتقای رفاه و معیشت ساکنان سخت کوش روستاهای شهرستان بانه خواند.
فلاحی همچنین از دهیاران خواست با ایجاد روابط صمیمی و تعامل سازنده با مردم، در راستای جذب مشارکت آنان و اجرای طرح های عمرانی و تولیدی با همکاری ساکنان روستاها گام بردارند.
در ادامه این نشست دهیاران نیز به بیان دیدگاه ها، درخواست ها و مشکلات موجود در روستاها به ویژه در زمینه کمبود آب، ضرورت احداث و نوسازی برخی فضاهای آموزشی و تأمین معلم، توجه به طرح های نیمه تمام عمرانی، کارت های سوخت روستایی، پوشش تلفن ثابت و شبکه اینترنت پرداختند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =