بیست و یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با معرفی برگزیدگان و تقدیر از هنگامه مفید به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم پایانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، دوشنبه شب ۲۱ مهرماه، در مجتمع فرهنگی بوعلی همدان برگزار شد. 

معرفی برگزیدگان و تقدیر از هنگامه مفید بخش‌هایی از مراسم پایانی جشنواره بود. اختتامیه جشنواره البته، ویژگی‌های دیگری هم داشت. مثلا پیام دهکردی دبیر این جشنواره و بازیگر تئاتر و سینما، وقتی به روی صحنه رفت ترجیح داد به جای سخنرانی، غزلی از مولانا بخواند و با دختر کوچکش «نوا» روی صحنه بالا و پایین بپرد.

استاندار همدان هم آرزو کرد که دولت تدبیر و امید همچنان که قول داده نشاط را به مردم برگرداند و بهبود وضعیت زندگی مردم را در برنامه‌هایش قرار دهد. او همدان را مهد فرهنگ، هنر و تاریخ دانست و گفت به همین دلیل اصرار داریم که جشنواره‌های هنری در زمینه کودک و نوجوان در این شهر برگزار شود.

او افزود: «ما 52 هزار صندلی برای مخاطبان جشنواره پیش‌بینی کردیم اما آمار مخاطبان از 100 هزار نفر هم بیشتر شد. بنابراین اگر اصرار داریم جشنواره فیلم کودک دوباره به همدان برگردد، به همین دلیل است.»

مهندس نیکبخت همچنین گفت که چشم مردم همدان دنبال جشنواره فیلم کودک و نوجوان است و انتظار داریم که وزیر ارشاد به این خواست مردم همدان پاسخ دهند.

حسین طاهری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی هم با تشکر از تلا‌ش‌های پیام دهکردی گفت: «به عنوان مدیر شهادت می‌دهم که آقای دهکردی بر من منت گذاشت و دبیری جشنواره را پذیرفت. تصور نمی‌کردم کسی برای عشقش چنین زحمت بکشد و امیدوارم دوستان قدر زحمات او را بدانند.»

سپس نوبت به بزرگداشت هنگامه مفید، شاعر، نمایشنامه‌نویس، صداپیشه و بازیگر تئاتر رسید اما پیش از آن که او روی صحنه بیاید فیلمی کوتاه درباره این هنرمند پخش شد که می‌گفت: «بچه‌ها! شما عزیزترین و گرانقدرترین هدایا برای ما بزرگترها هستید. امیدوارم کودکان همه جای دنیا آرامش و آسایش داشته باشند و همه جا صلح و سلامتی برقرار باشد و روزهای بسیار بهتری را برای همه آرزو می‌کنم.»

بعد از پخش این تصاویر، حاضران در سالن یکصدا ترانه معروف «خوشحال و شاد و خندانم/ قدر دنیا رو می‌دانم...» که سروده هنگامه مفید است به صدای بلند خواند که همین کار باعث متاثر شدن هنگامه مفید شد.

زمانی که او به روی صحنه رفت خطاب به همه گفت: «بچه‌های عزیز من همه جای کشور ما قشنگ و زیباست و حق دارد بچه‌های خوبی مانند شما را پرورش دهد، بنابراین همدان، تهران و جاهای دیگر فرقی با هم ندارند.»

او همچنین به مدیران حاضر در سالن هم گفت که ما از شما سپاسگزاریم، شما هم از ما ممنونید چون همه ما برای بچه‌های‌مان زحمت می‌کشیم.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =