دولت سکاندار اقتصاد مقاومتی در کشور است/تبدیل علم به سرمایه، فرمول توسعه استان البرز

استاندار البرز با بیان اینکه امروز دانشگاه ها و مراکز معتبر بین المللی تبدیل کننده علوم خود به ثروت هستند، گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا علم را به ثروت تبدیل کرده و بسترساز توسعه این استان باشیم.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکترمحمدعلی نجفی"صبح چهارشنبه در کارگروه رفع موانع شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد که در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هسته ای گفت: دولت و دولتمردان به مسئله علوم دانش بنیان توجه ویژه ای دارد.
دکتر نجفی،وجود مراکز مادر تخصصی علمی و پژوهشی و موسسات تحقیقاتی را در استان البرز حاکی از پتانسیل های غنی دانست.
وی با اشاره اهمیت تشکیل کمیته بررسی موانع مراکز رشد افزود: با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز رشد، طبق برنامه در صدد رفع موانع تولید علم و عرضه آن در استان خواهیم بود.
دکتر نجفی در ادامه با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی گفت: اعتقاد داریم جلسه ای که در آن بخش خصوصی حضور ندارد،نارسایی به دنبال دارد و بنابراین این بخش باید در تمامی جلسات برای کمک به توسعه استان دیده شود.
وی گفت: تردد 20 هزار کامیون از محورهای مواصلاتی البرز و ایجاد بار ترافیک مضاعف ، لزوم همکاری و مشارکت شرکت های فناور را برای رفع دغدغه های زیست محیطی می طلبد.
استاندار البرز در بخش دیگری گفت: با این ظرفیت های غنی علمی در کشور و استان همه باید تلاش کنیم ایران 1404 را به جایگاه اصلی در منطقه نزدکتر سازیم.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه فروش دستاوردهای پژوهشی افزود: منکر واردات بی رویه و قاچاق 25 میلیارد دلاری نیستیم که این امر نیز فشارهایی را به تولیدکننده ایجاد می کند،اما ما نباید عقب نشینی کنیم،شرکت های دانش بنیان را باید در قالب تعاونی های رشد، فعال تر کرد و با حمایت های بانکی و سرمایه در گردش بستر ساز تولید سرمایه شد.
استاندار البرز گفت: با توجه به جایگاه استان البرز، باید همه در این بخش کمک کنیم،امروز بالاترین سرمایه های بین المللی را دانشگاه های معتبر اروپایی با فروش تحقیقات خود تولید می کنند و باید با ظرفیت های علمی داخلی ما نیز به چنین جایگاهی دست یابیم.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه البرز در حوزه علم و فناوری باید به رتبه اول بازگردد، ادامه داد: تولید علم به ثروت باید رویکرد اصلی در برنامه ریزی ها باشد.
استاندار البرز با بیان اینکه جلسات ما راهبردی و بدور از کلی گویی است،تصریح کرد: محور تمامی برنامه های استان،در بحث تولید و اشتغال خواهد بود.
دکتر نجفی با بیان اینکه دولت سکان دار اقتصاد مقاومتی کشور است،تصریح کرد: توانمندی های علمی البرز را نیز در جلسات تصمیم گیری ستاد اقتصاد مقاومتی ویژه خواهیم دید.
گفتنی است،پارک علم و فناوری استان یکی از بزرگترین پارک های علم و فناوری در کشور است.
در این پارک، 96 شرکت فناور در کنار 18موسسه و پژوهشکده ملی و 50 موسسه آموزش عالی استقرار دارد.
ایجاد پیوند بین بخش خصوصی و مراکز رشد از جمله برنامه های محوری پارک علم و فناوری استان است.
مشارکت با موسسه های تحقیقاتی، برای فروش و عرضه دستاوردها،محور برنامه های این پارک علمی بشمار می رود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =