تخصیص 97 درصد از زکات برای رفع مشکلات مددجویان اردبیلی

اردبیلی‌ها دو میلیارد و 265 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری زکات پرداخت کرده‌اند که 97 درصد از زکات پرداختی آنها برای رفع مشکلات حدود سه‌هزار خانوار تحت حمایت این استان اختصاص ‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه كشاورزان و خيران اردبيلي دو ميليارد و 265 ميليون تومان در شش‌ماهه نخست سال‌جاري زكات پرداخت كرده‌اند، گفت: زكات پرداختي نيكوكاران اردبيلي نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 53 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينكه 97 درصد از زكات پرداختي خيران براي رفع مشكلات سه‌هزار نفر از خانوار تحت حمايت اين استان تخصیص‌ یافته است، افزود: هر چقدر كمك‌هاي نيكوكاران به كميته امداد اردبيل بيشتر شود به همان ميزان مي‌توانيم پاسخگوي مشكلات مددجويان تحت حمايت اين استان باشيم.

دشتي با اشاره به اينكه 880 روستا در استان اردبيل داراي اقلام مشمول پرداخت زكات هستند، بيان كرد: كشاورزان و روستاييان خير همواره با پرداخت به‌موقع زكات ياريگر كميته امداد اردبيل در رسيدگي به امور فقرا و محرومان اين استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد اردبیل با بيان اينكه يك‌ميليارد و 207 ميليون تومان از زكات پرداختي در قالب كمك‌هاي معيشتي به بيش از دوهزار نفر از خانوار تحت حمايت و افراد بي‌بضاعت اين استان پرداخت شده است، بيان كرد: كمك‌هاي معيشتي به‌صورت بلاعوض براي رفع مشكلات درماني، تأمين جهيزيه نوعروسان، هزينه‌هاي تحصيلي دانش آموزان و ساير مسائل خانوار تحت حمايت اين استان پرداخت شده است.

وي با اشاره به اينكه بيش از 76 ميليون تومان از زكات پرداختي براي هزينه‌هاي درماني و دارويي 336 نفر از بيماران تحت حمايت اردبيلي پرداخت شده است، گفت: 21 ميليون تومان از زكات پرداختي نيز براي تأمین کمک‌هزینه جهيزيه نوعروسان تحت حمايت اعطا شد تا راهي خانه بخت شوند.

دشتي با اعلام اينكه بيش از 150 ميليون تومان از زكات پرداختي براي ساخت و تعمير مسكن مددجويان اين استان هزينه شده است، بيان كرد: با پرداخت 104 ميليون تومان از زكات پرداختي هم زمينه‌هاي آزادي دو زنداني جرائم غيرعمد فراهم شد تا آنها به آغوش گرم خانوار خود بازگردند.

دبير شوراي زكات اردبیل با اشاره به اينكه 164 ميليون تومان از زكات پرداختي نيز براي رفع گرفتاري‌هاي 663 نفر از خانوار تحت حمايت و اقشار آسیب‌پذیر اين استان هزينه شده است، گفت: یکی از راهكارهای اساسي در زمينه محرومیت‌زدایی و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است كه با فرهنگ‌سازی‌هاي مؤثر و همكاري همه‌جانبه مسئولان و خيران مي‌توانيم شاهد تحقق اين امر مهم باشيم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =