مدیر کل انتقال خون آذربایجان‌غربی از افزایش گفت: طی ۸ماه نخست امسال میزان اهدای خون در استان ۴.۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مجتبی قهرمان رضائیه صبح امروزدر نشست خبری با خبرنگاران رسانه های مختلف با اشاره به وجود ذخیره کافی خون در استان گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری ۲۶هزار و ۹۱۸ اهدا کننده مستمر خون، در این سازمان اقدام به اهدای خون کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی به وضعیت ذخایر خونی استان اشاره کرد و افزود: وضعیت استان در مورد ذخایر خونی مطلوب بوده و تمام نیازهای بیمارستان های استان حتی اگر ۹ روز متوالی اهدای خونی انجام نشود را می توانیم پاسخگو باشیم.

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال گذشته پلاسما فلز تولیدی با هدف تولید تمام داروهای مشتق از پلاسما با پلاسمای ایرانی بمنظور اثردهی ۹۰درصد در استان راه اندازی شد که استان آذربایجان‌غربی در این حوزه جز استانهای پیشرو در سطح کشور بوده است.

قهرمان رضائیه گفت: امسال طرح سپاس یا طرح سلول های بنیادی در استان با هدف اینکه فرد اهدا کننده به تنهایی خون ، پلاکت و پلاسما یا سلول های بنیادی اهدا کند راه اندازی شده است و تلاش داریم فرهنگ سازی اهدای پلاکت و پلاسما را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه هر فرد می تواند هر دو هفته یکبار پلاسما خون و هر ۳ماه یکبار اهدای خون کند افزود: از آغاز سال جاری تاکنون ۵۶۰ واحد پلاکت و یک هزار و ۲۷۰واحد پلاسما در استان دریافت شده که این میزان سال گذشته ۹۹واحد پلاکت و ۹۶واحد پلاسما بوده است ضمن اینکه افراد زیر ۱۸سال و بالای ۶۰سال نمی توانند اهدای خون ،پلاسما و پلاکت داشته باشند و همچنین افرادی که حجامت، تتو و خالکوبی و اندوسکوپی داشتند تا یکسال معاف از اهدای خون هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =