خبرگزاری میزان نوشت:

دادستان کل کشور گفت: در جریان اسیدپاشی اصفهان، حتی اگر از ناحیه افرادی که مورد صدمه قرار گرفته اند رضایت حاصل شود، دادستانی با توجه به حق حکومت و نظام، به هیچ عنوان از ایجاد ترسی که در دل مردم انداخته اند کوتاه نخواهد آمد و به موجب قانون و شرع مورد مجازات شدید قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه در دادستانی کل موضوع اسیدپاشی به طور جدی دنبال می شود، افزود: امروز مسئله امنیت از مسایل مورد تاکید نظام اسلامی است و هرگز به هیچ فرد یا افرادی اجازه نمی دهیم تحت هر عنوان، به حرکت های خودسرانه دست بزنند، امنیت جامعه را مخدوش کند و با اینگونه مسایل برخورد عبرت آموزی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جریانات ضد انقلاب از حادثه اخیر اسیدپاشی برای فضاسازی علیه نظام استفاده می کند، تصریح کرد: جریان های ضدانقلاب می خواهند ناامنی را در جامعه اسلامی جلوه دهند تا نوعی نارضایتی و اخلال ایجاد کنند و آنچه در رسانه ها مشاهده می شود این جریانات می خواهند این جنایت را با موضوع بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر ارتباط دهند.

دادستان کل کشور ادامه داد: این جنایت هیچ ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ندارد و بدون تردید با عاملان آن برخورد جدی خواهد شد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: مردم و دست اندرکاران بدانند که مسئولان مصمم هستند با عاملان این جنایات برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: بصیرت مردم به ویژه مردم شهر اصفهان مانع خواهد شد از اینکه ضدانقلاب و بدخواهان به اهداف پلیدشان برسند.

وی گفت: تا آنجا که مقدمات کار مشخص است انگیزه عاملان این جنایت بیشتر به انگیزه های انتقام جویی شباهت دارد؛ اما باز هم به صورت قاطع تا به اسناد قطعی دست پیدا نکنیم نمی توان به این موضوع اشاره کرد.

دادستان کل کشور در ادامه یادآور شد: برای رسیدگی این موضوع به دادستان اصفهان ابلاغ شده است سریعا با تشکیل ستادی ویژه و با استفاده از نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج و همچنین اطلاعاتی که مردم در منطقه دارند این موضوع را پیگیری کنند و در دادستانی کل و قوه قضائیه نیز رسیدگی به این پرونده به صورت علی الدوام در حال انجام است.

رئیسی گفت: افرادی که مورد سوء ظن هستند مورد تحقیق و بازجویی قرار می گیرند؛ علاوه بر پیگیری این کار در شورای تامین استان اصفهان؛ ستاد مذکور نیز در دادستانی کل کشور توسط بازپرس ویژه مشغول پیگیری این موضوع است.

وی این جنایت را غیرقابل اغماض و گذشت دانست و خاطرنشان کرد: در جریان اسیدپاشی اصفهان حتی اگر از ناحیه افرادی که مورد صدمه قرار گرفته اند رضایت حاصل شود؛ دادستانی به هیچ عنوان از ایجاد ترسی که دردل مردم انداخته اند کوتاه نخواهد آمد و به موجب قانون و شرع مورد مجازات شدید قرار خواهند گرفت.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382256

برچسب‌ها